شناسهٔ خبر: 30439499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

اختصاص 1000 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر شهبازی با بیان مطلب فوق افزود: اختصاص تسهیلات اشتغالزا به مردم در مناطق زلزله زده استان یکی از راه‌های کمک‌دهی، بازتوانی افراد و ایجاد اشتغال برای آنهاست که بعد از زلزله به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این که بر اساس مصوبه هیات وزیران 2000 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی روستایی و عشایری در مناطق زلزله زده مصوب شده، خاطرنشان کرد: تاکنون 1000 میلیارد ریال تسهیلات از  محل منابع صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

این مسوول تصریح کرد: تسهیلات صندوق توسعه ملی موضوع قانون حمایت از توسعه وایجاد اشتغال در مناطق روستایی وعشایری جهت کمک به خسارت دیدگان ناشی از زلزله بخش کشاورزی استان کرمانشاه می باشد.

شهبازی با بیان این که تعداد 22 هزار و 370 فقره پرونده تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از محل اعتبارات زلزله تشکیل و تکمیل شده، افزود: مبلغ این تعداد پروند ه بیش از 3636 میلیارد ریال بوده که بعد از تکمیل  به مدیریت بحران استانداری و بانک‌های عامل ارسال شده است.

وی با اشاره به این که تاکنون 1205 فقره از تسهیلات فوق‌الذکر به زلزله‌زدگان پرداخت شده خاطرنشان کرد:  مبلغ این تعداد پرونده بیش از  161 میلیارد ریال می‌باشد که به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان به طور جدی پیگیر پرونده‌های تسهیلاتی اشتغالزا بوده و تا حصول نتیجه آن را دنبال می‌کند.

نظر شما