شناسهٔ خبر: 30434681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

توضیح نماینده مجلس درباره زلزله اخیر گیلانغرب

خانه ملت : نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس ابعاد مختلف زلزله اخیر روستاهای منطقه گیلانغرب را توضیح داد.

صاحب‌خبر -

فرهاد تجری با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در گیلانغرب کرمانشاه گفت: این زلزله حوالی ساعت ۵ بعدازظهر رخ داد و تا اکنون شاهد چند زمین‌لرزه و چندین پس‌لرزه بین حوزه گیلانغرب، سر پل ذهاب و قصرشیرین بودیم که متاسفانه علاوه بر خسارات وارده باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم شده و مردم با توجه به سابقه زلزله در این منطقه، آرام و قرار ندارند.

در زمان زلزله مدارس نوبت عصر باز بوده و ۹ دانش‌آموز مجروح شدند

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این حادثه فوتی نداشته‌ایم، افزود: در این زلزله آسیب جدی به مدارس و ساختمان‌ها وارد شده که تا کنون ۲۵ نفر از همشهریان مجروح شدند و با توجه به اینکه مدارس در نوبت بعدازظهر در زمان زلزله باز بوده‌اند، ۹ نفر از مجروحان دانش‌آموز هستند زیرا فضای مدارس در گیلانغرب از استحکام کافی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه کانون زلزله روستاهای حوزه جنوب و جنوب غرب منطقه گیلانغرب بوده، از تخریب آنها خبر داد و اضافه کرد: خانواده‌های مناطق زلزله‌زده امشب از ترس در خیابان‌ها هستند؛ حتی مردم شهر گیلانغرب هم ترسیده‌اند و از خانه‌های خود بیرون آمده و در خیابان‌ها هستند.

مردم مناطق زلزله‌زده قبلی هنوز کانکس ندارند

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از اینکه زلزله‌زدگان حوزه گیلانغرب هنوز کانکس ندارند و در چادر زندگی می‌کنند، گفت: مردم امشب باید در چادر یا در ماشین با شرایط بد به سر کنند.

وی با بیان اینکه زلزله گیلانغرب یک زلزله خاص است، افزود: مسئولان نباید با آن به مثابه زلزله دیگر مناطق که می‌آید و تمام می‌شود برخورد کنند؛ با وقوع زلزله‌های مداوم و بی‌توجهی مسولان احتمال دارد مردم منطقه را ترک کنند و خالی از سکنه شود.

تجری تاکید کرد: زلزله مناطق کرمانشاه تمام علم زلزله شناسی را زیر سوال برده است و بر طبق قاعده‌هایی که در مورد زلزله‌ها صدق می‌شود، عمل نمی‌کند.

لزوم تأمین آب شرب برای مردم منطقه زلزله‌زده گیلانغرب

وی امدادرسانی اولیه در مناطق زلزله‌زده را به تدبیر فرماندار و مدیریت بحران در شهرستان خوب توصیف کرد و ادامه داد: به دنبال این زلزله، گیلانغرب دچار بحران شده زیرا آب شرب شهر کدر و آلوده شده و منابع آب زیرزمینی با وقوع این زلزله به هم خورده است لذا مردم علاوه بر آنکه ترسیده‌اند، در عسر و حرج هستند زیرا دسترسی آنها به آب شرب سخت شده است.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس خواستار تأمین آب شرب برای مردم این منطقه شد و افزود: با وجود دمای هوای نزدیک صفر درجه در این منطقه، مردم از ترس شب سرد را در خیابان‌ها می‌گدرانند درحالی که سرما قابل تحمل نیست.

 

نظر شما