شناسهٔ خبر: 30390004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت ۲۰ میلیارد تومانی زکات مردم نیکوکار آذربایجان شرقی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گفت:مردم نیکوکار آذربایجان شرقی در ۹ ماه گذشته ۲۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

صاحب‌خبر -

پرداخت ۲۰ میلیارد تومانی زکات مردم نیکوکار آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،کلامی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: این میزان زکات نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از هزار و ۶۱۰ روستای مشمول زکات در آذربایجان شرقی، کشاورزان هزار و ۳۳۶ روستا زکات خود را پرداخت کرده اند افزود: ۶۱ درصد از زکات جمع آوری شده در ۹ ماه گذشته برای امور محرومان هزینه شده است.

وی با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان شرقی اضافه کرد: پرداخت ۱۳۱ کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، کمک به بهسازی و تعمیر مسکن ۲۸۲ خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه‌های درمان و تحصیل هزار و ۱۵۸ نیازمند، آزادی چهار زندانی، ساخت و تعمیر ۱۵۳ طرح عمرانی عام المنفعه و پرداخت کمک معیشت به ۴۸ هزار و ۵۰۴ خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات از ابتدای سال تا کنون بود.

کلامی با اشاره به برگزاری ۳۶ دوره آموزشی برای عاملان زکات استان گفت: مردم آذربایجان شرقی امسال پنج میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که ۱۰۰ درصد آن برای محرومان و نیازمندان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: امسال ۴۴۵ مبلغ زکات برای ترویج این فریضه به روستا‌ها اعزام شدند و ۲ هزار و ۹۲۹ عامل افتخاری زکات هم در شهر‌ها و روستا‌های استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.

 

انتهای پیام/ش

هزار و ۶۱۰ روستای مشمول زکات در آذربایجان شرقی

نظر شما