شناسهٔ خبر: 30356118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فقر زدایی از برکات پرداخت زکات است

خبرگزاری صداوسیما

نماینده ولی فقیه در استان سمنان : فقرزدایی از برکات مهم پرداخت زکات در جامعه اسلامی است و همه باید برای اجرای هر چه بهتر این فریضه تلاش کنند

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله سید محمد شاهچراغی در جمع اعضای شورای زکات استان سمنان گفت : زکات پاک کننده انسان و جامعه از رذالت ها ،  مال از حرام و پاک کننده جامعه از فقر است .
وی همچنین بر اطلاع رسانی بیشتر با بهره گیری از قابلیت های مختلف رسانه ها بخصوص صدا و سیما و تشویق خیران و رسیدگی بهتر به آمران به زکات تاکید کرد.
علیرضا آشناگر استاندار سمنان هم  گفت : مشارکت خوب مردم نشانگر اعتقادات معنوی قوی در مردم این استان است.
آشناگر با تاکید بربکار گیری زکات جمع آوری شده برای درآمدزایی بیشتر برای نیازمندان گفت : درصورت نبود محدودیت های قانونی برای کمیته امداد ، استانداری سمنان آمادگی دارد در اجرای طرح های اشتغالزای عمرانی مربوط به افراد تحت پوشش مشارکت کند.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان هم از افزایش 85 درصدی زکات جمع آوری شده در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت : تعهد امسال کمیته امداد استان در بخش زکات 9 میلیارد و 300 میلیون تومان بود در حالیکه از آغاز امسال تاکنون این رقم به 10میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است.
رضوی افزود: از این رقم 319 میلیارد تومان زکات واجب ،  هشت میلیاردو 860 میلیون تومان زکات مستحب و بقیهکفاره و زکات فطره است. 

نظر شما