شناسهٔ خبر: 30339082 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حفظ وضع موجود توليد و بازار اولويت نخست وزارت صنعت ومعدن است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه هيچ محدوديتي در زمينه صادرات کالا از کشور وجود ندارد گفت: اولويت نخست اين وزارتخانه حفظ وضع موجود توليد و بازار است.

به گزارش ايرنا رضا رحماني سه شنبه شب در نشست بررسي مسائل و مشکلات سيستان و بلوچستان با حضور دکتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري و هيات همراه، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان، استاندار، نمايندگان مجلس، مديران و مسئولان، معتمدان و نخبگان اين استان در تالار فردوسي زاهدان اظهار داشت: بر اساس بيانات رهبر معظم انقلاب حفظ وضع موجود توليد کشور کار جهادي محسوب مي شود که نياز به ابلاغيه و بخشنامه ندارد.
وي تاکيد کرد: اين مهم وظيفه و اولويت نخست همه مسئولان است که بايد براي آن تصميم جدي بگيرند.
وزير صمت با اشاره به تصميمات دولت در حوزه توليد گفت: واردات قطعات اوليه توليد بدون ثبت سفارش انجام مي شود و آزاد است که اين موضوع مي تواند کمک به توليد باشد.
رحماني با اشاره به اهميت صادرات گفت: جمهوري اسلامي ايران با 15 کشور همسايه مرز آبي و خاکي دارد که هريک از اين کشورها ميزان قابل توجهي واردات دارند که سهم ايران تنها 2.1 دهم درصد است.
وي تاکيد کرد: از آنجايي که سهم ايران از واردات سالانه 60 ميليارد دلاري پاکستان تنها حدود يک ميليارد دلار است بايد تدابير لازم در اين زمينه اتخاذ شود تا اين سهم به ميزان قابل توجهي افزايش يابد.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه هيچ محدوديتي در زمينه صادرات کالا از کشور وجود ندارد گفت: در صادرات تنها يک ملاحظه داريم و آن هم خروج مواد غذايي و کالاهاي اساسي است که ارز دولتي دريافت مي کنند.
رحماني به موضوع ثبت سفارش اشاره کرد و گفت: از هفته گذشته با تفويض ثبت سفارش کالاها به استانها ضمن رضايت مندي تجار شاهد روان سازي مبادلات تجاري نيز هستيم.
وي تاکيد کرد: در صدديم هر اختياري که قابل تفويض باشد را با هدف تسريع در انجام امور مربوطه به استانها واگذار کنيم.
** بخش معدن سيستان و بلوچستان در اولويت وزارت صمت
وزير صمت گفت: موضوع معدن در سيستان و بلوچستان جزو اولويت هاي اين وزارتخانه محسوب مي شود و تاکنون فعاليت هاي اکتشافي بسيار خوبي نيز توسط شرکت هاي دولتي به ويژه در زمينه مس اين استان در حال انجام است.
رحماني گفت: امسال چند ماموريت در سطح وزارتخانه در زمينه نوسازي صنايع، صنوف توليدي، تامين نقدينگي و صادرات تعريف شده که بايد اولويت سيستان و بلوچستان در آنها مشخص شود.
وي با اشاره به اهميت گسترش کارخانه صنايع بافت بلوچ ايرانشهر گفت: تمامي تجهيزات اين کارخانه خريداري شده است .
وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: هدف و برنامه اصلي اين وزارتخانه براي اين مجموعه از پنبه تا پوشاک است که هزاران شغل ايجاد مي کند.
وي بر همکاري وزارت جهاد کشاورزي در زمينه برنامه مهم کارخانه بافت بلوچ ايرانشهر تاکيد کرد.
وزير صنعت،معدن و تجارت بر تسريع در عمليات ساخت کارخانه طاير خودرو در منطقه سيستان تاکيد کرد و افزود: اين طرح بنا بر دلايلي از جمله تحريم پيشرفت فيزيکي بسيار پاييني دارد و تسريع در عمليات در حال پيگيري است.
به گزارش ايرنا معاون اول رئيس جمهوري امروز به اتفاق وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، راه و شهرسازي، نيرو، صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعي، مدير عامل فرودگاهها، رئيس سازمان ميزاث فرهنگي و رئيس بنياد مستضعفان وارد ايرانشهر شد و مورد استقبال نماينده ولي فقيه، استاندار و فرماندار ويژه ايرانشهر و شماري از مسئولان استاني و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت.
جهانگيري پس از افتتاح ترمينال فرودگاه ايرانشهر به اتفاق هيات همراه عازم قصرقند شد و بدو ورود به اين شهرستان مورد استقبال علما، مسئولان و معتمدان قرار گرفت.
شرکت در نشست هم انديشي با نخبگان، معتمدان، جوانان و فعالان اجتماعي جنوب سيستان و بلوچستان در ايرانشهر، سفر به قصرقند، شرکت در نشست معتمدان، جوانان، فعالان اجتماعي و کار آفرينان در زاهدان از مهمترين برنامه هاي سفر يک روزه جهانگيري به اين استان بود.
معاون اول رئيس جمهوري و هيات همراه سه شنبه شب زاهدان را به قصد تهران ترک کردند.
7316 **6081
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما