شناسهٔ خبر: 30089683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پويشي مردمي در اعتراض به رفتار نماينده سراوان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرناپلاس- پويشي مردمي در فضاي مجازي، از عموم درخواست مي‌کند با نماينده سراوان در مجلس شوراي اسلامي تماس گرفته و به توهين به کارمند گمرک اعتراض کنند.

به گزارش ايرناپلاس، برخي کاربران فضاي مجازي پويشي شکل داده اند که در آن از مردم درخواست شده تا با فرستادن پيامک از محمدباسط درازهي نماينده سراوان، بپرسند: در گمرک پيگير کدام «مطالبه مردمي» بوده است؟
همچنين اين پويش با انتشار شماره صندوق پيام صوتي مجلس از مردم خواسته که انتقادات خود را از اين طريق ثبت کنند.
اين پيام منتشر شده سامانه اينترنتي کميسيون اصل 90 را هم به‌عنوان يک مرجع براي ثبت شکايات مردم از نمايندگان معرفي کرده است.
کميسيون اصل 90 يکي از کميسيون‎هاي تخصصي مجلس است که هر کسي شکايتي از شيوه کار مجلس، قوه مجريه يا قوه قضاييه داشته باشد، مي‎تواند شکايت خود را به‎صورت کتبي به مجلس ارائه کند و مجلس نيز موظف است که به اين شکايات رسيدگي کند و پاسخ کافي دهد.
اخيرا فيلمي حاوي توهين‌ نماينده سراوان در مجلس به کارمند گمرک منتشر شد که واکنش‎هاي گسترده‎اي در پي داشت. اين نماينده در اين باره توضيح داده و به باشگاه خبرنگاران جوان گفته که با ميراشرفي، رئيس گمرک در اداره گمرک مرکزي براي پيگيري مسائل گمرکي حوزه انتخابيه خود، قرار ملاقات داشته‌‎ است، اما حدود 40 تا 45 دقيقه معطل شده ‎است و کارمندي که تصويرش در فيلم مشخص است با ادبيات بسيار سخيف، بيان دشنام، از ملاقات بنده با رئيس گمرک ممانعت کرد که در نهايت درگيري پيش آمد و بنده را با بي‌احترامي از اداره بيرون انداختند.
اما حاشيه‌ها به اينجا ختم نشده است. تصاوير منتشر شده نشان مي‌دهد درازهي به همراه فردي ديگري به گمرک مراجع کرده و ادعا شده او يکي از واردکنندگان خودرو است. محمدقسيم عثماني در گفت‌وگو با ايرناپلاس مي‌گويد درازهي بعد از اينکه از سوي يک شهروند با اجبار از گمرک خارج مي‌شود با پيگيري مدير گمرک دوباره به اين اداره بازگشته و توانسته ديدار خود را با مسئول مربوطه انجام دهد و درخواست خود را مطرح کند.
عثماني معتقد است معمولاً افراد از قشر خاصي به گمرک مراجعه مي‌کنند. در همين حال بسياري از نحوه رفتار درازهي انتقاد کرده‌اند. از جمله احمد توکلي، نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي اين برخورد درازهي را خلاف اخلاق دانسته است.
*اداره کل اخبار چندرسانه اي*ايرناپلاس*
انتهاي پيام /*

نظر شما