شناسهٔ خبر: 30081212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع هزاران بازنشسته مقابل ساختمان وزارت کشور فرانسه

تهران - ایرنا - هزاران تن از شهروندان بازنشسته فرانسوی روز سه شنبه در مقابل وزارت اقتصاد این کشور تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی فرانس 24، بازنشسته های فرانسوی در اعتراض به طرح ثابت ماندن میزان کمک مالی به این قشر از جامعه فرانسه در این تجمع شرکت کردند.
تجمع کنندگان فرانسوی با در دست داشتن پارچه نوشته هایی که بر روی آنهانوشته شده بود،'مکرون دزد،حقوق مراپس بده!'،خواستارافزایش مستمری خود شدند.
اتحادیه کارگری 'ث.ژ.ت' که فراخوان برای این تجمع را اعلام کرده بود، شمار شرکت کنندگان در این تجمع را حدود پنج هزار نفر بر آورد کرده است.
تجمع اعتراضی بازنشستگان فرانسوی در حالیست که اتحادیه صنفی پلیس فرانسه روز گذشته (سه شنبه) از همه نیروهای پلیس خواست امروز را دست به اعتصاب سراسری بزنند.
اتحادیه پلیس فرانسه با شعار 'درهای کلانتری ها را ببندیم'، از نیروهای پلیس خواسته است امروز اعتصاب کنند.
اتحادیه پلیس فرانسه با صدور فراخوانی در این باره، از نوزدهم دسامبر ( چهارشنبه 28 آذر)، 'روز سیاه برای پلیس فرانسه در اعتراض به بودجه سال 2019' یاد کرده است.
به گزارش ایرنا، تظاهرات و اعتراض های گسترده یک ماه گذشته در بسیاری از شهرهای فرانسه، دولت مکرون را به چالش کشانده است و اعتصاب نیروهای پلیس می تواند کار را برای رئیس جمهور جوان این کشور مشکل کند.
اعتراض ها که به بهانه افزایش مالیات سوخت توسط دولت فرانسه آغاز شد، بسیاری از افراد را از اطراف پاریس و شهرهای دیگر به پایتخت فرانسه کشیده است.
اعتراض های ضددولتی 17نوامبر (26 آبان) نسبت به افزایش مالیات سوخت آغاز شد. جنبشی که به«جلیقه زردها» معروف شده است توانست دولت را وادار به عقب نشینی کند.قرار بود دولت در سال آینده میلادی مالیات سوخت را افزایش دهد. در پی اعتراض ها این طرح لغو شد که یک تغییر موضع بزرگ در دولت مکرون به شمار می رود.این تغییر موضع چهار میلیارد یورو هزینه برای دولت مکرون به دنبال خواهد داشت.
پلیس روز شنبه گذشته برای مقابله با تظاهرات کنندگان بیش از 90 هزار نفر از نیروهای خود را در شهرهای مختلف فرانسه مستقر کرد که 8هزار نفر آنها در پاریس مستقر بودند. 90 مرکز مهم توریستی پاریس از جمله برج ایفل و موزه لوور تعطیل شد و در خیابان های اصلی نیز اغلب فروشگاهها بسته شدند.
از ابتدای تظاهرات جلیقه زردها، یک هزار و 648 نفر زخمی، یک هزار و 387 نفر بازداشت و یک هزار و 600 نفر دیگر نیز برای بازجویی احضار شده اند. تظاهرات سه هفته پیش 282 هزار نفر را به خیابان ها کشاند و در تظاهرات هفته گذشته 136 هزار نفر شرکت کردند.
شبک**اروپام**9041**1708

نظر شما