شناسهٔ خبر: 30080139 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اجراي مرحله تکميلي بندرگاه چندمنظوره خمير آغاز شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - کار اجرايي مرحله تکميلي بندرگاه چند منظوره بندر خمير با حضور علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان روز چهارشنبه در حاشيه اين آيين شروع در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: اين طرح با اعتبار 360 ميليارد ريال از محل اعتبارات داخلي سازمان بنادر و دريانوردي و در مدت 18 ماه احداث مي شود.
وي ادامه داد: اجراي لايه هاي روسازي ديواره (دايک) دسترسي، ساخت پل از انتهاي دايک تا محل اسکله، احداث اسکله به همراه تهيه و نصب تاسيسات مکانيکي از جمله مراحل اجراي اين طرح است.
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان افزود: اين بندرگاه با ايجاد مسير دسترسي به طول 750 متر با ساحل ارتباط پيدا مي کند.
عفيفي پور ادامه داد: شناورهاي فلزي پنج هزار تني و لنج هاي 500 تني امکان پهلوگيري در اسکله هاي اين بندر را خواهند داشت.
وي ياد آور شد: با تکميل و بهره برداري از اين طرح که به طور مستقيم براي 30 نفر اشتغالزايي مي کند، شهرستان بندرخمير به قطب صادرات مواد معدني تبديل خواهد شد.
او بيان کرد: با تکميل و بهره برداري از اين طرح کانون جديد تجارت دريايي براي صادرات مواد معدني در 95 کيلومتري غرب بندرعباس ايجاد خواهد شد.
به گزارش ايرنا و براساس اعلام سازمان بنادر و دريانوردي، بندر چندمنظوره خمير در فاصله دو کيلومتري شرق اسکله موجود شيلات جانمايي و در محلي بيرون از تالاب بين المللي «خور خوران» و جنگل هاي حرا واقع شده است.
بندرخمير از شهرهاي در حال توسعه و مهاجرپذير استان هرمزگان است که عواملي همچون موقعيت جغرافيايي و وجود کارخانه هاي بزرگي همچون سيمان هرمزگان، دو شهرک صنعتي، پايانه بار، کارخانه گچ در روند رشد اقتصادي و صنعتي آن اثرگذار بوده است.
افزون بر اين، وجود گمرک و ارتباطات حمل و نقل دريايي کالا با کشورهاي همسايه جنوبي خليج فارس و همچنين بهره مندي از آثار تاريخي و گردشگري در توسعه آن نقش دارد.
رييس مجلس شوراي اسلامي شامگاه سه شنبه 27 آذرماه به منظور انجام سفري دو روزه به استان هرمزگان وارد بندرعباس شد.
علي لاريجاني صبح امروز به منظور شرکت در نشست شوراي اداري شهرستان جاسک و بازديد از سواحل مکران، بندرعباس را به مقصد جاسک ترک کرد.
لاريجاني امروز پس از پايان برنامه هايش در شهرستان جاسک در شرق استان، به بندرخمير در غرب هرمزگان سفر کرد.
ساخت مرحله دوم بندرچند منظوره ، مرحله دوم گاز رساني شهري و ساخت بلوار ساحلي بندرخمير از جمله برنامه هاي سفر رييس مجلس شوراي اسلامي به اين شهرستان است.
طبق برنامه اعلام شده رييس مجلس شوراي اسلامي پس از پايان برنامه ها در بندرخمير به بندرلنگه سفر مي کند و نشستي با علما و نخبگان در اين شهرستان خواهد داشت.
لاريجاني روز پنجشنبه در ادامه سفر به بندرلنگه چند طرح نيز افتتاح خواهد کرد و آخرين برنامه وي شرکت در نشست شوراي اداري استان هرمزگان با رويکرد اقتصاد مقاومتي است.
شهرستان جاسک در شرق، بندرخمير در 70 کيلومتري و بندرلنگه در 240 کيلومتري غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
2094/6048/ 7198
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما