شناسهٔ خبر: 30078306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان نظام مهندسی گلستان:

طرح بررسی میزان ضریب ایمنی مدارس گلستان اجرا می شود

گرگان- رئیس سازمان نظام مهندسی گلستان گفت: طرح بازدید رایگان از مدارس استان در راستای ایمن‌سازی را اجرا می کنیم و در این طرح میزان ضریب ایمنی مدارس بررسی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ویزواری بعداز ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به حادثه دلخراش آتش سوزی مدرسه ای در زاهدان، اظهار کرد: این حادثه بسیار تکان دهنده بود و ما را بر آن داشت تا اجازه بروز چنین حوادثی را در استان گلستان ندهیم.

وی افزود: طرح بازدید رایگان از مدارس استان در راستای ایمن‌سازی را اجرا می کنیم و برای نخستین بار در کشور این کار صورت می گیرد.

ویزواری با بیان این که این طرح میزان ضریب ایمنی مدارس را بررسی می کند، ادامه داد: پیوست این طرح را به سازمان نظام مهندسی کشور ارسال کرده‌ایم و امیدواریم این طرح در سراسر کشور اجرا شود.

ویزواری گفت: با بسیاری از ارگان‌ها و نهادها از جمله سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، شرکت گاز و غیره هماهنگ بوده و در راستای ایمن سازی مدارس حرکت می کنیم.

وی بیان کرد: علاوه بر اجرای طرح بازدید از مدارس استان، طرح بازدید از بافت‌های فرسوده از جمله مراکز تجاری و مسکونی به ویژه تکایا و مساجد تاریخی استان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و این طرح هم همانند مدارس به صورت رایگان در نقاط مختلف استان اجرایی می‌شود.

ویزواری تصریح کرد: برای مدارس کانکسی و کپری، آموزش و پرورش استان گلستان باید اطلاعات لازم این مدارس را در اختیار ما قرار دهد و ما هم بر حسب وظیفه به دورترین نقاط استان که این مدارس وجود دارد سرکشی کرده و ضریب ایمنی این مدارس را بسنجیم و نقاط ضعف آنرا برطرف کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح در هفته آینده بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با مسئولان مربوطه در استان امضاء و اجرایی می‌شود.

نظر شما