شناسهٔ خبر: 30075470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بازسازی مساجد خراسان‌شمالی از سوی آستان قدس

گروه معارف - مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان‌شمالی گفت: آستان قدس رضوی با هزینه کرد پنج میلیارد ریال اقدام به بازسازی، نوسازی و مرمت مساجد شهری و روستایی استان کرده است.

صاحب‌خبر -

بازسازی مساجد خراسان‌شمالی از سوی آستان قدس

محمد اکبرزاده، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: در حال حاضر چهارهزار نفر در استان برای خادم یاری آستان قدس نام نویسی کرده اند و از این تعداد ۷۰۰ نیز در کشیک‌های حرم مطهر رضوی شرکت می کنند که مقرر است این مهم تا پایان سال به ۱۱ هزار نفر برسد.
وی با اشاره به تشکیل کانون‌های خادم یاری در استان، ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ کانون خادم یاری به صورت تخصصی به مردم در مناطق محروم خدمات ارائه می‌دهند.
اکبرزاده با اشاره به هزینه کرد ۵۶ میلیارد ریال برای تامین سبد غذایی محرومان در استان، گفت: سبدهای غذایی پیش بینی شده بین ۳۳ هزار و ۷۴۵ خانواده محروم که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند توزیع شده است.
وی با بیان اینکه 15 تن گوشت در استان بین محرومان توزیع شده است، افزود: در قالب طرح اطعام رضوی نیز 120 هزار نفر مهمان سفره امام رضا(ع) شده و از اطعام رضوی بهره مند شده اند.
اکبرزاده با اشاره به توزیع 255 فقره جهیزیه در بین دختران نیازمند و محروم، یادآورشد: برای بازسازی مساجد استان نیز آستان قدس رضوی تاکنون پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون شش هزار و 500 نفر در سطح استان به زیارت حرم رضوی اعزام شده اند که این افراد یا برای باراول یا طی 10 سال گذشته به زیارت رفته بودند.
اکبرزاده با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی آستان قدس دربخش های فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی در سطح دهستان‌های محروم استان، گفت: با مشارکت دستگاه های اجرایی و آستان قدس 80 قنات در استان لایروبی شده است.
انتهای پیام

نظر شما