شناسهٔ خبر: 30074124 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رتبه انگلیس در تولید ناخالص ملی بازهم کاهش می یابد

اقتصاد انگلیس در رتبه بندی جهانی در سال آینده از هند و فرانسه هم عقب خواهد افتاد و با یک پله تنزل دیگر به جایگاه هفتم می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از لندن، موسسه PWC که دومین موسسه بزرگ چند ملیتی خدمات مالی و سرمایه گذاری در جهان معرفی شده است در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد کاهش ارزش پول ملی انگلیس به همراه کاهش رشد اقتصادی و همزمان با فرارسیدن دوران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شرایطی را فراهم کرده است که تولید ناخالص ملی این کشور از هند و فرانسه هم عقب خواهد افتاد، با یک پله تنزل دیگر به جایگاه هفتم می رسد و فقط اندکی بالاتر از ایتالیا در رتبه هشتم و برزیل در رتبه نهم قرار گیرد.

به گزارش این موسسه، هند با یک میلیارد و سیصد میلیون نفر جمعیت در پنچ تا شش سال آینده رشد اقتصادی هفت و شش دهم درصد را تجربه خواهد کرد و جایگاه خود را در رتبه پنجم (جایگاهی که پیشتر متعلق به انگلیس بود) به طور دائمی حفظ خواهد کرد. این موسسه برآورد کرد رشد اقتصادی انگلیس در سال آینده یک و شش دهم دردصد و در سال 2020 به یک و هفت دهم درصد برسد و این رشد تا سال 2025 و در بهترین حالت به یک و هشت دهم درصد خواهد رسید.
روزنامه گاردین نیز در این باره نوشت: فرانسه نیز به صورت کوتاه مدت از افزایش برابری یورو در برابر پوند سود خواهد کرد اما پیش بینی شده است در آینده نه چندان دور، رشد اقتصادی این کشور نیز کاهش یابد.
به گزارش این موسسه؛ هند سریعترین اقتصاد بزرگ در حال رشد جهان است که رشد آن در دهه های آینده تضمین شده است. رشد اقتصادی آمریکا، چین و ژاپن به علت پیر شدن جمعیت کاهش خواهد یافت.

نظر شما