شناسهٔ خبر: 30070807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

فضای مجازی مکانی برای اشاعه دروغ است

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به اهمیت تعقل اظهار داشت: اگر قفل عقل برداشته شود به انسان حالت‌های نامناسبی مانند مصرف شراب دست داده و اتفاقاتی خارج از عرف انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه کسی که در حالت مستی قتلی مرتکب شود مصداقی از قتل عمد انجام داده است، ابراز کرد: دروغ و کذب از مستی با این تبعات به‌مراتب بدتر است و امروزه دروغ به ابزاری برای کارهای بد و نادرست تبدیل‌شده است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: کسانی که کم‌فروشی، دزدی و اموال مردم را به غارت برده و به نوامیس مردم تعرض می‌کنند ابزارشان دروغ است.

وی با تأکید بر اینکه طبق نظرسنجی در آمریکا 62 درصد مردم این کشور معتقد بوده که رئیس‌جمهورشان دروغ‌گوست، تصریح کرد: ما ایرانیان در صف مبارزه با تروریسم و تکفیری‌ها هستیم ولی آنان دروغ بزرگ می‌گویند که ایرانی‌ها طرفدار و حامی تروریست هستند و با همین دروغ در حال تشویش اذهان هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه فضای مجازی را مکانی برای اشاعه دروغ دانست و گفت: مدام ‌علیه ما و دیگران دروغ در فضای مجازی منتشر می‌شود و هرچه تکذیب می‌کنیم بازهم ادامه می‌دهند و فضای مجازی به مکانی برای دروغ‌گویان و تشویش‌کنندگان اذهان عمومی و برپایی آشوب‌ها تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مکرر شده افرادی از خارج آمده و من سئوال از آن‌ها می‌کنم که ایران که شما دیده‌ای با آنچه در رسانه‌ها مطرح بوده چه تفاوتی داشته که آن‌ها گفته‌اند در رسانه‌ها مدام می‌گویند ایران آشوب و ناامنی است ولی واقعیت چیز دیگری بوده و امنیت کامل در اینجا وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان در توصیه به طلاب تصریح کرد: حوزویان باید به سه نکته تعهد به حوزه، آشنایی با مسائل روز و حفظ زی طلبگی و حوزوی در هر شرایطی توجه ویژه داشته باشند.

منبع:تسنیم

نظر شما