شناسهٔ خبر: 30070453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح پرورش مادران کارآفرین درفرهنگ مهارت آموزی مفید است

گناوه- ایرنا- رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه گفت: طرح پرورش مادران کارآفرین در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی درجامعه اثرگذار است و بزودی اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمیده سراجی روز چهارشنبه در نشست با کارآفرینان روستای چهارروستایی بخش ریگ این شهرستان افزود: این طرح با هدف آموزش مهارت به کودکان توسط مادرانی که در یک رشته فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا گرفتند، اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه برای ترویج و نهادینه ساختن فرهنگ مهارت آموزی درجامعه باید آن را از کودکی به افراد آموزش داد، گفت: طرح پرورش مادران کارآفرین می تواند به تحقق این هدف کمک کند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه اظهارداشت: توانمندسازی دانشجویان و روستائیان از اولویت های این مرکز است و بیشتر آموزش ها را با هدف ایجاد مهارت در افراد آماده کار روی این 2 قشر متمرکز کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه باید 'خانه کارآفرینی روستایی' در سطح شهرستان راه اندازی شود، گفت: ایجاد انگیزه در جوانان روستایی، آشنایی روستائیان با مبانی کارآفرینی برای فروش مستقیم و بی‌واسطه محصولات کشاورزی و صنایع دستی برای ایجاد شور و امید و اشتغال در بین جوانان روستایی از عمده اهداف از ایجاد خانه کارآفرینی روستایی است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه افزود: احساس هویت روستایی با معرفی قابلیت‌های کارآفرینی، دسترسی مستقیم به بازارهای جهانی بدون واسطه از طریق ساز و کارهای تجارت الکترونیک، توانمندسازی ساکنان و افزایش توسعه پایدار روستایی و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهر از دیگر مزایای راه اندازی خانه کارآفرینی است.
وی بیان کرد: ایجاد خانه کارآفرین ضمن توسعه و ترویج مهارت آموزی می تواند پایه گذار فعالیت های مناسبی در رشته های مختلف باشد و اتحادیه ها، اصناف و مجامع امور صنعتی می توانند از این ظرفیت باهدف کارآفرینی بهره مند شوند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برادران است.
6043/6164

نظر شما