شناسهٔ خبر: 30069741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

صادقی فر در نشست ملی پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری : جامعه در حال گذار، نیازمند سیاستگذاریهای متناسب با مسایل اجتماعی است نظرات بینندگان

نشست ملی پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری با همکاری ستاد مبارره با مواد مخدر،سازمان بهزیستی و سازمانهای مردم نهاد فعال و با حضور مدیران امور اجتماعی و دست اندرکاران و کنشگران سازمانی دولتی و غیر دولتی و مجریان پروژه ملی کاج(کاربست شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید) برگزار شد.

صاحب‌خبر -
در این نشست ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه سلامت موضوعی چندوجهی، چند بعدی و چند انضباطی است به مبانی حقوقی، قانونی و ارزشی موضوع سلامت و رسالت و مسولیت همه نهادهای توسعه پرداخت
وی گفت :  بیش از 75 درصد از  مولفه های سلامت خارج از نظام بهداشت و درمان قرار داشته و از این میان حدود 50 درصد مولفه ها، مولفه های اجتماعی محسوب می شوند. 
صادقی فر در ادامه با تبیین رویکردها و جهتگیریهای اصولی در سیاستگذاریهای اجتماعی اظهار داشت : جامعه ما به عنوان یک جامعه در حال گذار دستخوش شرایطی است که بالقوه می تواند به آسیبهای اجتماعی سنتی عمق داده و باعث بروز و ظهور آسیبهای اجتماعی نوپدید گردد. همچنین با توجه به اینکه مسایل اجتماعی برخاسته از روال جامعه است و این مسایل زنجیروار به هم مرتبط اند و  عوارض سوء مساله اجتماعی بیشتر دامنگیر اقشار پایین جامعه می شود  لذا سیاستگذاریها هم باید متناسب و بهینه باشد.
صادقی فر  اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها را یکی از مهمترین تهدید اجتماعی کشور دانست که متناسب با مقتضیات اجتماعی  یکی از چهره های آن برجسته می شود.
 

نظر شما