شناسهٔ خبر: 30065889 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از درس عقوبت ریاست تا برخورد با بودجه خواری

مطبوعات امروز ۲۸ آذر ۹۷ صفحات نخست خود را به موضوعاتی همچون درس عقوبت ریاست و برخورد با بودجه خواری اختصاص دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مطبوعات امروز ۲۸ آذر ۹۷ صفحات نخست خود را به موضوعاتی همچون درس عقوبت ریاست، برخورد با بودجه خواری، استیضاح در بهارستان، اعتراضات گسترده جنبش ضد سرمایه‌داری در فرانسه و سنگ‌های درشت پیش‌پای بنگاه‌های خرد اختصاص دادند.

روزنامه ­اطلاعات بیانات رهبر معظم انقلاب را تیتر کرد: «دنبال ریاست بودن مطابق عقل و تدبیر نیست».

روزنامه قانون تیتر زد: «درس عقوبت ریاست».

روزنامه ایران هم با تیتر «دنبال ریاست نرویم ریاست تبعات دارد» نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز در ابتدای درس خارج فقه به شرح حدیثی از پیامبر اعظم صلوات‌الله علیه آله درباره «تبعات اخروی ریاست» پرداختند. شرح این حدیث توسط رهبر انقلاب اسلامی را در زیر بخوانید: این حدیث درباره بنده و امثال بنده است: [رسول اکرم صلّی اللّه علیه وآله] فرمود که هیچ کس نیست که بر ۱۰ نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد- هر کسی که بر ۱۰ نفر، نه حالا بر ۸۰ میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد [مگر اینکه] این آدمِ رئیس را که این‌قدر در دنیا محترم است و رئیس است و مدیر است، چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش بسته‌اند؛ یعنی دست‌بسته او را وارد محشر می‎کنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است.»

روزنامه جهان صنعت در گزارشی از نقد بودجه ۹۸ تیتر زد: «فقیران فقیرتر می‌شوند».

روزنامه جمهوری اسلامی هم به صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور پرداخت: «بودجه دولت به گوشت قربانی تبدیل شده است».

روزنامه دنیای اقتصاد نیز تیتر زد: «نوبت برخورد با بودجه خواری».

روزنامه جوان با تیتر «روند سیاسی سوریه کلید خورد» نوشت: ایران، روسیه و ترکیه روند سیاسی حل بحران سوریه را با توافق برای تشکیل کمیته قانون اساسی کلید زدند. وزرای خارجه سه کشور به عنوان ضامن‌های روند آستانه و دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل، دیروز در ژنو برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در اوایل سال آینده میلادی به توافق رسیدند؛ اتفاقی که هم غربی‌ها را خلع سلاح می‌کند و هم اعتبار روند آستانه را افزایش می‌دهد.

روزنامه آرمان امروز تیتر زد: «بازی استیضاح در بهارستان».

روزنامه شرق نوشت: «استیضاح وزیر به جای توبیخ نماینده».

روزنامه مردم سالاری تیتر زد: «تلاش مشترک برای اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه».

روزنامه کیهان با تیتر نوشت: «اعتراضات گسترده جنبش ضد سرمایه‌داری در فرانسه -موسوم به جلیقه زردها- در پنجمین هفته خود ۸ کشته بر جای گذاشته و حدود ۷ هزار تن نیز بازداشت یا زخمی شده‌اند. فعالان این جنبش در شبکه‌های اجتماعی با دعوت از مردم برای ادامه تظاهرات و اعتراض‌ها علیه سیاست‌های دولت فرانسه از مجلس این کشور خواسته‌اند با برگزاری رفراندوم زمینه برکناری امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور را فراهم کنند.

روزنامه ابتکار نوشت: «نفس بسیاری از واحد‌های صنفی به شمارش افتاده است/ سنگ‌های درشت پیش‌پای بنگاه‌های خرد».

نظر شما