شناسهٔ خبر: 30064872 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نتايج ليگ هاي معتبر اروپايي؛

صعود منچسترسيتي به نيمه نهايي جام اتحاديه/ اولين شکست دورتموند در بوندس ليگا/ توقف ميلان در سري آ

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- منچسترسيتي به مرحله نيمه نهايي جام اتحاديه صعود کرد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، سيتي که در ليگ برتر در رده دوم قرار دارد، همانطور که گوارديولا گفته بود، با انگيزه و شور زيادي وارد زمين شد و خيلي زود نيز کنترل توپ و ميدان را در اختيار گرفت. گوارديولا در اين بازي به جواناني چون فودن، زينچنکو و براهيم دياز ميدان داده بود. سيتي تيم برتر زمين بود ولي نمي توانست موقعيت جدي خلق کند تا اينکه دي بروين با گل فوق العاده خود قفل دروازه ميزبان را شکست.
او از گوشه سمت چپ محوطه جريمه با يک حرکت بدن مدافعان مقابل را فريب داد و سپس با شوت غيرمنتظره پاي راست خود همه را غافلگير کرد. توپ دور از دستان گلر لستر به کنج دروازه چسبيد تا سيتي پيش بيفتد. لستر پس از اين گل جلو کشيد اما جز يکي دو شوت نه چندان خطرناک از ايهيناچو، نتوانست موقعيت جدي خلق کند و در طرف مقابل هم اوضاع به همين شکل بود تا نيمه اول با همان يک گل به سود سيتي تمام شود.
دو دقيقه از شروع نيمه دوم گذشته بود که آگوئرو با وارد، گلر لستر تک به تک شد اما وارد سريع تر عمل کرد و موقعيت بسيار خوبي را از ستاره آرژانتيني گرفت. دقيقه 62 دي بروين از سمت چپ، با يک پاس عمقي دياز را روانه دروازه کرد. ستاره اسپانيايي جوان وارد محوطه جريمه شد اما ضربه پاي راست کم جان او پس از برخورد به مدافع لستر راهي کرنر شد. سه دقيقه بعد لستر روي يک ضربه کرنر و ضربه سر مگواير صاحب بخت گلزني شد اما توپ با اختلاف اندکي راهي اوت شد. لستر که رفته رفته هجومي تر مي شد، دقيقه 72 به گل تساوي دست يافت. ارسال يک پاس عمقي بلند به درون محوطه جريمه سيتي با استپ عالي آلبرايتون و ضربه والي بسيار تماشايي او همراه شد تا لستر به شايستگي بازي را مساوي کند. در دقايق باقيمانده توپي از خط دروازه ها عبور نکرد و بازي به ضربات پنالتي کشيده شد. فوچس، مديسون و سويونچو از لستر ضربات خود را از دست دادند و استرلينگ هم از سيتي توپ را به بيرون زد تا سيتي در پنالتي ها 3-1 برنده و راهي نيمه نهايي شود.

با اولين شکست فصل دورتموند در بوندس ليگا، گلادباخ به شش امتيازي زنبورها رسيد. بازي همانطور که انتظار مي‌رفت آغاز و دنبال شد. مالکيت توپ دورتموند و دفاع چند لايه فورتونا دوسلدورف. برنامه ميزبان براي اين بازي ضدحملات سريع پس از اشتباه بازيکنان دورتموند و تصاحب توپ بود. دورتموند نيز برنامه هميشگي خود را پياده کرده بود، اما با وجود برون لارسن، گوتسه و پوليشيچ و همچنين نبود اشرف حکيمي در ترکيب تيم براي کمک به خط حمله، زرد و مشکي‌ها توان حمله در نيمه اول را نداشتند. اولين موقعيت بازي را ميزبان در دقيقه 10 خلق کرد. اوسامي در محوطه دورتموند صاحب توپ شد اما ضربه‌اش از زاويه بسته دقت لازم را نداشت و با اختلاف به بيرون رفت. دقيقه 16 دورتموند روي اولين حمله به گل رسيد اما داور به درستي صحنه را آفسايد اعلام کرد. ضربه رويس درحالي وارد دروازه شد که پوليشيچ به شکلي عجيب به سمت دروازه فورتونا دويد و در مسير توپ قرار گرفت تا داور آفسايد او را به دليل گرفتن ديد دروازه‌بان اعلام کند. درحالي که اگر پوليشيچ آنجا حضور نداشت باز هم به احتمال زياد توپ وارد دروازه مي‌شد. دقيقه 22 ميهمان روي اشتباه ترکيبي اشملزر و برون لارسن و لو رفتن توپ در يک ضدحمله سريع به گل رسيد. لوکباکيو، ستاره دوسلدورف توانست دروازه بورکي را باز کند. همان بازيکني که مقابل بايرن در آليانز آرنا هت تريک کرده بود.
در ادامه تلاش‌هاي دورتموند در نيمه اول براي جبران نتيجه بي‌فايده بود و به جز يک موقعيت، دورتموند نتوانست کاري از پيش ببرد. دقيقه 33 موقعيت عالي روي خط محوطه براي گوتسه فراهم شد و او يک فضاي باز براي ضربه زدن به توپ داشت. ضربه گوتسه به قدري کم جان بود که گلر به سادگي توپ را مهار کرد. در دقايق پاياني نيمه فورتونا دوسلدورف فرصت داشت اختلاف را دو برابر کند. ژان زيمر توپ را به دهانه دروازه دورتموند ارسال کرد، اوسامي مقابل دروازه خالي دورتموند قرار گرفت اما به شکلي عجيب ضربه‌اش را به اوت زد و خودش به درون دروازه رفت تا اين موقعيت صددرصد گلزني را خراب کند.
در آغاز نيمه دوم آکانجي مصدوم شد تا کار براي دورتموند سخت‌تر از پيش شود. اما شرايط از اين هم بدتر شد. فورتونا دوسلدورف روي معدود حملاتش در اين نيمه به گل رسيد. ژان زيمر روي فضاي وحشتناک زيادي که اشملزر در اختيارش گذاشته بود اقدام به شوت‌زني کرد و يک سوپر گل را به ثمر رساند. بعد از اين گل بود که فاوره تصميم گرفت آلکاسر و سانچو را وارد زمين کند. اما کار از کار گذشته بود و به جز يک گل که حاصل کار ترکيبي سانچو، پيشچک و آلکاسر بود، دورتموند نتوانست کاري از پيش ببرد. حملات دورتموند به نتيجه نرسيد تا اولين شکست فصل بروسين‌ها رقم بخورد. گلادباخ با پيروزي مقابل نورنبرگ اختلافش با دورتموند صدرنشين را به شش امتياز کاهش داد تا يک هفته مانده به نيم‌فصل و بازي دورتموند و گلادباخ حساسيت در بوندس ليگا به اوج برسد.
فورتونا دوسلدورف 1-0 بروسيا دورتموند | دودي لوکبايکو (دقيقه 22): پاس بد اشملزر به برون لارسن با استوپ بدتر اين بازيکن همراه شد تا توپ لو برود. کوين اشتوگر با يک پاس فوق‌العاده از زمين خودي بين مدافعين دورتموند لوکباکيو را صاحب توپ کرد، ستاره فورتونا با سرعت حرکت کرد و در موقعيت تک به تک با بورکي، با يک بغل پا به سادگي دروازه دورتموند را باز کرد.
فورتونا دوسلدورف 2-0 بروسيا دورتموند | ژان زيمر (دقيقه 56): تعويض جناح اوسامي در فضاي کاملا خالي که اشملزر در اختيار حريف قرار داده بود به ژان زيمر رسيد. ژان زيمر بي دردسر يک شوت فوق‌العاده را روانه دروازه دورتموند کرد تا بورکي تنها نظاره‌گر اين گل باشد.
فورتونا دوسلدورف 2-1 بروسيا دورتموند | پاکو آلکاسر (دقيقه 81): سانچو با دريبل زني چند بازيکن را از پيش رو برداشت و در عمق پيشچک را صاحب توپ کرد. پيشچک نيز با يک سانتر کات‌بک توپ را به آلکاسر رساند. ضربه سر آلکاسر تنها گل دورتموند در اين بازي را در پي داشت.

از هفته شانزدهم رقابت هاي سري آ، دو تيم ميلان و بولونيا به مصاف هم رفتند که دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند. شروع بازي. ميلان از همين ابتداي بازي کنترل توپ و ميدان را در اختيار گرفته است. دفاع چندلايه بولونيا، مانع نفوذ ميلان شده است. روي ريباند سانتر سوسو، هيگواين شوتي بي هدف را روانه دروازه مي کند. شوت هيگواين به اسکوروپسکي مي رسد. هيگواين تشنه گلزني است. دوباره گونزالو هيگواين اقدام به شوتزني مي کند که راه به جايي نمي برد. شوت پالاسيو را دوناروما به خوبي مهار مي کند. بازي کسل کننده دنبال مي شود و هواي سرد شهر بولونيا هم در اين کسالت آور بودن، بي تاثير نيست.
نيمه دوم آغاز مي شود. اينزاگي هنوز هم اصرار دارد تيمش شديدا در لاک دفاعي فرو رود. شوت چالهان اوعلو با بدشانسي از مسافت نزديک به دروازه به بيرون مي رود. ميلان به حملات دامنه دار خو ادامه مي دهد اما حملاتش تنوع خاصي ندارد و دفاع بولونيا کاملا آن ها را خنثي مي کند. ژمايلي جاي هلاندر را مي گيرد. کاستيخو هم به جاي کوترونه وارد زمين مي شود. واقعا بازي بدي بوده و به نظر نمي رسد هيچ تماشاگري از تماشاي آن لذت برده باشد. باکايوکو ضدحمله بولونيا را مهار کرد که به نظر داور خطا بود و اين هافبک فرانسوي با دريافت کارت زرد دوم، اخراج شد. خوزه مائوري به جاي چالهان اوعلو وارد زمين شد.

نظر شما