شناسهٔ خبر: 30060387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در لنگرود:

۳۸ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی پرداخت شد

مصطفوی گفت: ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات با ۶۶۸ شغل در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی(سامانه کارا) در شهرستان لنگرود پرداخت شده که در نوع خود در استان بی‌نظیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، «فرامرز مصطفوی» در کارگروه اشتغال که امروز(سه‌شنبه، ۲۷ آذر) در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: دولت در راستای رفع مشکلات بیکاری بسته‌ای در سال ۹۶ تنظیم کرد که طی آن اعتباراتی از صندوق توسعه ملی دریافت شد.

 

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری لنگرود با بیان اینکه طرح‌ها در سه حوزه گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است، افزود:  بعد از طراحی سامانه جهت ثبت‌نام از متقاضیان، از ۲ هزار پرونده‌ای که توسط بخشداران دریافت شده بود، هزار و ۲۰۰ پرونده از  شرایط ثبت نام برخوردار شدند.

 

وی قدر سهم شهرستان در حوزه اشتغال روستایی را ۱۵ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: طرح‌های ارائه شده بالغ  بر ۴۵ میلیارد تومان بود که از ۱۵ میلیارد تومان قدر سهم لنگرود،  این رقم با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و نماینده شهرستان به دو برابر افزایش یافت و  ۲۶ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان پرداخت شد.

 

مصطفوی ادامه داد: تاکنون ۲۵۱ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که برای ۵۵۷ نفر شغل ایجاد شده است.

 

وی در خصوص اشتغال در حوزه تسهیلات فراگیر، گفت: هر شهرستانی بیشتر تلاش کند به همان‌میران نیز بیشتر  می‌تواند تسهیلات دریافت کند که در این زمینه ۹ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شد.

 

مصطفوی ادامه داد: ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت ۹ فقره پرونده پرداخت شده که برای۱۱۱ نفر ایجاد شغل شده است.


معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری لنگرود گفت: در مجموع ۳۸ میلیارد تومان با ۶۶۸ شغل در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی(سامانه کارا) در شهرستان پرداخت شده است که در نوع خود در گیلان بی‌نظیر است و این امر با تلاش‌های بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی، همکاری بخشداران و پشتیبانی نماینده شهرستان محقق شده است.

 

نظر شما