شناسهٔ خبر: 30058897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه مشترک برای توسعه مرزهای شرقی و غربی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تشکیل جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با حضور وزیرکشور برای توسعه امنیت مرزهای شرقی و غربی کشور خبرداد.

صاحب‌خبر -

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، با اشاره به جلسه این کمیسیون درباره بررسی حادثه تروریستی ستاد فرماندهی در چابهار اظهار داشت:­ این نشست پس از سفر به چابهار تشکیل شده است و­نماینده ها درکمیسیون تلفیق در هم فکری با مسئولان اجرایی قرار شده به راهکاری برسند که بودجه پایداری را برای امنیت و توسعه مرزها با هم مرتبط است اختصاص دهیم.

وی افزود: همچنین­ به اتفاق کمیسیون امنیت و سیاست خارجی نمایندگان پاکستان که هم نام کمیسیون ما در ایران است سازکار پارلمانی را شکل دهیم که ایران و پاکستان به تفاهم ­نامه ای برای جلو گیری از اتفاقاتی که هر از چندگاهی موجب شهادت هموطنان ایرانی و پاکستانی در دو کشور بر اساس حوادث تروریستی می شود برسیم.

نماینده مردم کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنانش به شرایط خاص در استان سیستان و بلوچستان­و چابهار اشاره کرد و گفت: در اغلب شاخصهای آموزشی و بهداشتی توجه لازم نشده و این با توجیه و تفسیر امنیت ملی باید مسائل و مشکلات این استان را پیگیر و برای رفع آن باید تلاش کنیم.

وی افزود: از مسئولان استانی نیز در این جلسه دعوت کرده بودیم و توجه هاتی که همه کشورها به مسائل استراتژیک که دارند باید برای رفع مشکلات نیز در چابهار بر همین مبنا تلاش کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان نیز گفت: جلسه مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی با مسئولان مربوطه در شورای توسعه شرق و­ غرب با حضور وزیر کشور نیز در این جلسه پیشنهاد شد و ما رایزنی های­ لازم را از طریق رئیس مجلس نیز انجام داده ایم تا برای تقویت توسعه مرزهای کشور به نتیجه مطلوب برسیم.

نظر شما