شناسهٔ خبر: 30056686 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمله به دختر محجبه سوری در آمریکا

در جریان یک حمله نژادپرستانه به یک دانش آموز محجبه سوری در دبیرستانی در آمریکا، شهروند سوری بیهوش شده و یک روز را در بیمارستان بستری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمعه گذشته در دبیرستانی در شهر «پیتسبورگ» واقع در ایالت پنسیوانیا یک دختر سوری محجبه 15 ساله به نام «سیما» مورد حمله نژاد پرستانه قرار گرفت.

 به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این حادثه جمعه گذشته در دبیرستان «چارتییرز ولی» در شهر پیتسبورگ رخ داد و در پی حمله از سوی یک  دانش آموز خلافکار ، سیمای 15 ساله غش کرده و به سرعت به بیمارستان انتقال داده شد.

دلیل این حادثه نیز این بوده که برخی دانش آموزان خلافکار مدرسه که می‌خواستند در سرویس بهداشتی سیگار الکترونیک بکشند ،هنگام مشاهده این دختر سوری به وی می‌گویند که سریعا باید این مکان را ترک کند.در جریان این  بگو مگو ، سیما با ترک مکان مخالفت می‌کند و سپس دانش آموزان خلافکار او را به زمین پرتاب کرده و او را مشت می‌زنند.

فرد مهاجم و مقصر اصلی بعد از ضرب و شتم سیما، حتی به او می‌گوید که اگر زبان عربی می‌دانست، به او دشنام می‌داد.  

 این حادثه از سوی دیگر محصلان این مدرسه در گوشی‌های همراه ضبط شده و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.  برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از این دانش آموز مهاجر سوری حمایت کردند و اجرای عدالت را خواستار شدند.

بعد از این حادثه دادخواستی تهیه شده و انتظار می‌رود این پرونده به دادستانی فدرال منتقل شود. سیما، اواخر روز شنبه از بیمارستان مرخص شد . فرد مهاجم نیز سه روز از مدرسه اخراج می‌شود.

خانواده سیما اواسط سال 2016 به دلیل درگیری‌های داخلی در سوریه از کشور خارج و در شهر پیتسبورگ در آمریکا اقامت کردند.

این حادثه در دیگر رسانه‌های ترکیه از جمله  روزنامه «ینی شفق» بازتاب گسترده‌ای داشت.

انتهای پیام/م

 

 

 

 

نظر شما