شناسهٔ خبر: 30052337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ذوالقدر در نطق میان دستور:

انتصابات‌ خارج از شایسته سالاری تیر خلاص به امید و اعتماد جوانان تحصیل کرده است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: انتصابات‌ خارج از شایسته سالاری و بدون توجه به ظرفیت جوانان متخصص و تحصیل کرده دانشگاهی نه تنها دردی از اقتصاد کشور درمان نکرد، بلکه سوهانی بر روح مردم شد، این کار تیر خلاص زدن به امید و اعتماد بسیاری از جوانان تحصیل کرده دانشگاهی است.

صاحب‌خبر -

سیده فاطمه ذوالقدر  در نشست علنی امروز(سه‌شنبه 27 آذرماه) در نطق میان دستور خود، گفت: سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) کریمه اهل بیت(ع) را تسلیت عرض می‌نمایم، امام رضا(ع) در رابطه با زیارت حضرت معصومه(س)  فرمود: مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ کسی که فاطمه معصومه را زیارت کند بهشت برای او خواهد بود.

طبقات کم درآمد جامعه شدیداً در تنگنای گذران امور  زندگی خود هستند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم شریف و صبور ایران اسلامی که امروز بیش از هر روزی تحت فشار هستند و علی رغم اقدامات خوبی که با تدابیر رهبری انقلاب اسلامی و هماهنگی و پیگیری سران سه قوه انجام پذیرفته مردم به خصوص طبقات کم درآمد که عمداً بار انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرمین شریفین، اتبات مقدس را به دوش کشیده و می‌کشند شدیداً در تنگنای گذران امور  زندگی خود هستند، درآمدها افزایش نیافته، بیکاری رواج یافته و هزینه اولیه زندگی چندین برابر شده است.

جلوی فساد، تبعیض و بی عدالتی‌ها گرفته شود

وی ادامه داد: چطور ممکن است امروزه با درآمدهای یک الی دو میلیونی، خانواده‌ای بتواند، گوشت 70-80 هزار تومانی و مرغ کیلویی 12- 13 هزار تومانی را بخرد و شهریه مدرسه، دانشگاه و هزینه‌های بهداشتی و درمانی و اجاره‌هایی سرسام آور را بپردازد، نباید اجازه دهیم مردم، این ولی نعمتان بشکنند، جلوی فساد و تبعیض و بی عدالتی‌ها باید با جدیت بیشتری گرفته شود

انتصابات‌ خارج از شایسته سالاری تیر خلاص به امید و اعتماد جوانان تحصیل کرده است

ذوالقدر اظهار کرد: تیم مدیریتی اقتصادی دولت را تغییر دادیم تا با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی درست و کارآمد مرهمی بر درد های مردم باشد، اما با انتصابات‌ خارج از شایسته سالاری و بدون توجه به ظرفیت جوانان متخصص و تحصیل کرده دانشگاهی نه تنها دردی درمان نشد، بلکه سوهانی بر روح مردم شد، که این تیر خلاص زدن به امید و اعتماد خیلی از جوانان تحصیل کرده دانشگاهی است، که هنوز امید دارند حاکمیت برای اشتغال آنها تمهیداتی بیاندیشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در بخش بین المللی و روابط خارجی همانگونه که در برجام تصمیمی زیر نظر رهبری معظم انقلاب و از سوی مجموعه ارکان نظام گرفته شد، جمهوری اسلامی به همه دنیا نشان داد در سیاست خارجی خود بر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت برای تامین منافع مردمش اهل منطق و گفت‌و‌گو و تعامل می‌باشد .اگر چه این سیاست معقول از جانب نتانیاهو، ترامپ و برخی از رفتارهای نا‌ثواب در داخل مورد حجمه قرار گرفت و این دو مانند دو لبه یک قیچی هر یک به منظور خاص خود برای نقض و قطع برجام به حرکت درآمدند و آنچه حاصل شد، تهدید منافع ملی ایران و ایرانیان است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: پایتخت نشینان مصداق بارزی از پز عالی و جیب خالی شده‌اند و به جای بهره‌مندی از عناصر توسعه‌یافتگی کلانشهر در مشکلات متعددی از حیث آلودگی هوا، ایاب و ذهاب، ترافک، حاشیه نشینی لجام‌گسیخته و جلوه های ناراحت کننده آن، فقر، اعتیاد و طلاق  و نابه‌سامانی‌های اجتماعی، تورم در زمینه مسکن، اجاره و مواد غذایی در رنج هستند.

بنیاد مستضعفان به موضوع فقر ورود کند 

 نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بنیاد مستضعفان باید موضوع فقر و محرومیتی که در تهران مخصوصا شهرستان‌ها و روستاهای حاشیه پایتخت، مانند اسلام شهر، ری، پردیس، شمیرانات وجود دارد را دریابد و سرانه بهداشتی و درمانی،معیشتی، تحصیلی و ورزشی متناسب با نیاز این مناطق تخصیص دهند.

خروج از گرفتاریها امروز کشور در گرو توانمند‌سازی زنان است

نایب  رییس کمیسیون  فرهنگی مجلس گفت: همگی بر این باور مشترک دست یافتیم که خروج از گرفتاریها امروز کشور در گرو توانمند‌سازی زنان، درکنار توجه به چرخه تولید و جامعه کارگری است. بی سر و سامانی قیمت ها علی‌رغم کاهش قیمت ارز کماکان برجامعه حکم فرما است، ستاد تنظیم بازار نظارت دقیق و  ورودی قاطع داشته باشد. در بودجه 98 مبلغ20 میلیارد تومان برای توانمند سازی زنان تخصیص دادیم که متاسفانه محقق نشد و انتظار داریم ضمن ارائه لایحه منع خشونت علیه زنان که حقوق تضییع شده و زنان را که نیمی از جمعیت کشور را در بر می‌گیرند، در برابر مخاطرات قرار داده است، سریع تر به مجلس بیاید و در بوجه 98 توانمندسازی زنان و حمایت اجتماعی به طور کافی دیده شود، باید همه مسئولان و هیئت حاکمه کمر همت را برای رفع این مخاطرات و مشکلات ببندند، در پایان نیز با توجه به پخش فیلمی در فضای مجازی از هیئت رئیسه محترم می‌خواهم در رابطه این فیلم که احتمالا برنامه ریزی و فکر شده بوده است تصمیم درستی بگیرد و برای تنویر افکار عمومی و حفظ شان مجلس هر چه سریع تر موضع خودش را اعلام نماید. /

پایان پیام

نظر شما