شناسهٔ خبر: 30051558 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«بدون تاریخ، بدون امضا» از اسکار جا ماند

تهران- ایرنا- آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست نامزدهای بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان خود برای سال 2019 را اعلام کرد، اما نام فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی «وحید جلیلوند» در میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از سایت هالیوود ریپورتر، این آکادمی روز دوشنبه فهرست کوتاه نامزدهای ماقبل نهایی 9 بخش اسکار سال جاری را منتشر کرد.
همانطور انتظار می‌رود فیلم «رما» به کارگردانی «آلفونسو کوآرون» از مکزیک جایگاه ویژه خود را در فهرست بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان حفظ کرد.
نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار 2019 بدین شرح اعلام شد:
«پرندگان مهاجر» از کلمبیا، «گناهکار» از دانمارک، «هرگز رو برنگردان» از آلمان، «دزدان فروشگاه» از ژاپن، «آیکا» از قزاقستان، «کفرناحوم» از لبنان، «رما» از مکزیک، «جنگ سرد» از لهستان و «سوختن» از کره جنوبی.
به گزارش ایرنا از بنیاد سینمایی فارابی، هیأت انتخاب فیلم ایرانی برای رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم خارجی زبان طی بیانیه‌ای فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» را به نمایندگی از سینمای ایران برای شرکت در نود و یکمین دوره اسکار برگزیده بود.
نوید محمدزاده، امیر آقایی، هدیه تهرانی، زکیّه بهبهانی و سعید داخ بازیگران اصلی این اثر سینمایی هستند.
اعضای هیات معرفی فیلم ایرانی محمد آلادپوش، امین تارخ، فرهاد توحیدی، رامین حیدری فاروقی، محمد مهدی عسگرپور، رائد فریدزاده، آتوسا قلمفرسایی و قاسم قلی پور هستند.
فراهنگ**9109** 9053

نظر شما