شناسهٔ خبر: 30049825 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

معاون پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) خبر داد؛

ارسال بیش از 400 عنوان به همایش کتاب سال بانوان

معاون پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) گفت: بیش از 400 عنوان کتاب به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان ارسال شده است.

صاحب‌خبر -
 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، ریحانه حقانی معاون پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) دوشنبه (26 آذرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پژوهشگاه حضرت معصومه (س) جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به نخستین همایش کتاب سال بانوان در قم، گفت: مرحله ارزیابی و داوری کتاب‌ها در کمیته‌های تخصصی و علمی مربوطه در حال انجام است و اختتامیه این همایش در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
 
معاون پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) با بیان اینکه بیش از 400 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان ارسال شده است، تصریح کرد: بیشترین آثار ارسالی در بخش زن و خانواده با 145 عنوان کتاب بوده است و در این راستا تفسیر و علوم قرآن با 53 اثر، ادبیات و هنر با 80 اثر، تاریخ و سیره با 34 اثر و فلسفه و کلام با 29 اثر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حقانی بیان کرد: 107 عنوان کتاب دیگر در سامانه همایش ثبت شده است که در صورت تکمیل شدن اطلاعات آنان، به کتاب‌های پذیرفته شده اضافه می‌شود.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های پژوهشی این نهاد حوزوی پرداخت و ادامه داد: یکی از کارهای انجام شده توسط این مرکز، می‌توان به زمینه‌سازی برای ایجاد تعامل با مراکز آموزشی و انعقاد تفاهم‌نامه با 16 مرکز علمی کشور اشاره کرد.

معاون پژوهشی جامعه‌الزهرا (س)، برگزاری دوره کوتاه‌مدت تربیت پژوهشگر با عنوان «مشق اجتهاد» را از دیگر برنامه‌های این معاونت عنوان کرد و افزود: دوره سوم تربیت پژوهشگر که در 6 گروه علمی در حال برگزاری است.
 
حقانی، تربیت 200 مترجم در سه رشته عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: دوره سوم تربیت مترجم با حضور 38 طلبه در رشته زبان انگلیسی، 33 طلبه در رشته زبان ترکی استانبولی و 31 طلبه در رشته زبان عربی آغاز شده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های پژوهشگران این مرکز در همایش‌های علمی و بین‌المللی تصریح کرد: 54 مقاله علمی از سوی طلبه‌های جامعه‌الزهرا (س) به کنگره بین‌المللی بانو امین ارسال شد و همچنین در اختتامیه این کنگره سه اثر تألیفی توسط این مرکز رونمایی شد.

معاون پژوهشی جامعه‌الزهرا (س) ادامه داد: در همایش تبییین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای 10 مقاله و در کنگره جایگاه زن و خانواده از دیدگاه مذاهب اسلامی 19 مقاله از پژوهشگران جامعه‌الزهرا (س) پذیرفته شد.
 
حقانی با اشاره به اینکه مجوز علمی و پژوهشی یک نشریه در زمینه زن و خانواده را دریافت کرده‌ایم، بیان کرد: انتشارات جامعه الزهرا (س) تاکنون 121 عنوان کتاب منتشر کرده است و تعدادی نیز در دست چاپ دارد.
 
وی تربیت کارشناس تدوین‌گر متون را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و افزود: این کارشناسان در یک دوره دو ماهه فعالیت‌های تدوینی را آموزش دیده و به ‌عنوان تدوین‌گر و ارزیاب در مراکز حوزوی مشغول به کار می‌شوند.

نظر شما