شناسهٔ خبر: 30046687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اوقاف میناب:

وجود موقوفه با قدمت ۲۰۰ سال در شهوار میناب

میناب - روئیس اوقاف میناب گفت: شهرستان میناب را می توان به شهر واقفان لقب داد که قدیمی ترین موقوفه شهرستان میناب، موقوفه روستای شهوار است که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد.

صاحب‌خبر -

مصطفی محب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیتهای انجام شده اداره اوقاف حوزه های مختلف در سال جاری گفت: اداره اوقاف  میناب در راستای اجرای برنامه های فرهنگی  که بر اساس برنامه های سالیانه برنامه ریزی شده است فعالیتهای گوناگونی را انجام داده که می توان به فعالیتهای قرآنی  انجام شده اشاره کرد.

محب زاده بیان داشت: یکی از مهمترین برنامه های قرآنی که در این حوزه در حال انجام است ثبت ۴۹۰ قرآن آموز در سامانه جامع موقوفات است .

رئیس اوقاف میناب عنوان کرد : بر اساس برنامه سالیانه که توسط کارشناسان مشخص شده بود قرار است که در طول سال ۹۰۰ قرآن آموز در این سامانه به ثبت برسد که توانسته ایم تاکنون۴۹۰ نفر را به ثبت برسانیم.

محب زاده پیرامون ثبت اراضی تجاری و کشاورزی را به اشخاص برای سرمایه گذاری گفت: این اراضی وزمینها به بر اساس شرایط در نظر گرفته شده به اشخاص اجاره داده می شود تا در کنار درآمدهای بدست آمده از آنها سرمایه گذاری شود.

محب زاده تصریح کرد: یکی دیگراز خدمات و فعالیت های انجام شده اداره اوقاف در حوزه خدماتی و اجتماعی  است که در زمینه کمک به مستمندان و ایتام مفید واقع می شود.

وی پیرامون رقبه ها وموقوفات ثبتی در شهرستان میناب گفت:در شهرستان میناب ۹۱۶ رقبه بدون سند وجود داشت که تاکنون ۳۰۰ رقبه سند دار شده است.

رئیس اداره اوقاف میناب عنوان کرد: کل رقبه هایی که تا کنون دارای سندارمالکیت هستند ۲۱۳۹ رقبه می باشد که در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم رقبه های بدون سند را دارای اسناد مالکیت کنیم.

محب زاده بیان بیان داشت: کل بقعه های موجود در شهرستان میناب که تحت نظر اداره اقاف شهرستان هستند ۱۹ بقعه است که ازاین تعداد ۲ امام زاده و بقیه آنها نظرگاه و قدمگاه هستند.

محب زاده گفت: تعداد رقبه های موجود وشناسایی شده درشهرستان ۳۰۸۶ رقبه است که شامل رقبه درآمد زا هستند که شامل رقبه های منفعتی هستند.

رئیس اداره اوقاف میناب تصریح کرد: شهرستان میناب را می توان به شهر واقفان لقب داد  که قدیمی ترین موقوفه شهرستان میناب، موقوفه روستای شهوار است که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد.

نظر شما