شناسهٔ خبر: 30043665 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کلاهبرداري 30 ميليارد توماني از 150 نفر در پايتخت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي از دستگيري 2 نفر خبر داد که با پيش فروش واحدهاي مسکوني 30 ميليارد تومان کلاهبرداري کرده اند.
به گزارش خبرگزاري آريا، سرهنگ "جهانگير تقي پور"گفت : سيزدهم آبان سال جاري پرونده اي با موضوع کلاهبرداري به شيوه فروش مال غير به ارزش 30 ميليارد تومان به دادخواهي 150 نفر از شهروندان از مرجع قضائي به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران ارجاع داده شد.
وي، با اشاره به اينکه متهمان اين پرونده که اعضاء يک خانواده ( پدر و دو پسر) هستند ، افزود: اين خانواده با پيش فروش واحدهاي مسکوني به چند نفر اقدام به کلاهبرداري 30 ميليارد توماني کرده اند.
اين مقام انتظامي افزود: تعدادي از شاکيان اين پرونده با مراجعه به اداره چهاردهم اظهار داشتند که متهمان اين پرونده از سال 91 در زمينه ساخت و ساز مسکن در شهر تهران و مهر شهر کرج فعاليت دارند و در مراحل مختلف ساخت پروژه ، اقدام به پيش فروش واحدهاي مسکوني کرده اند.
سرهنگ تقي پور با بيان اينکه متهمان با تنظيم مبايعه نامه پيش فروش واحدهاي مسکوني، اقدام به دريافت مبالغ مختلفي از مال باختگان کرده اند، افزود: کارشناسان ارزش ريالي کلاهبرداري صورت گرفته را 30 ميليارد تومان برآورد کرده اند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي پايتخت تصريح کرد: بعد از مدتي که خريداران براي پيگيري مراحل ساخت و تحويل واحدهاي مسکوني به محل و متهمان مراجعه مي کنند، متوجه مي شوند که کلاهبرداران يک واحد را به 2 يا چند نفر فروخته و از هر کدام از افراد مبالغي را دريافت کرده اند.
اين مقام انتظامي با بيان اينکه متهمان به محض اينکه متوجه مي شوند خريداران از موضوع مطلع شده اند از محل متواري مي شوند، افزود: تحقيقات پليسي ادامه و در نهايت ماموران موفق شدند 2 تن از کلاهبرداران را در مخفيگاهشان دستگير کنند.
سرهنگ تقي پور با اشاره به اينکه اغلب خريداران اين پرونده بازنشسته هاي يک ارگان دولتي هستند، اعلام کرد: متهمان اين پرونده 154 واحد مسکوني نيمه ساز را در متراژهاي مختلف به150 نفر فروخته اند.
وي خاطرنشان کرد: تلاش براي دستگيري متهم سوم نيز ادامه دارد.

نظر شما