شناسهٔ خبر: 30038601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وزارت امورخارجه از حقوق شهروندان ايرانی دفاع می کند

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: اجازه نخواهيم داد حق و حقوق ايراني ها به سهولت خدشه دار شود و دولت گرجستان بايد مانع اين رفتار با شهروندان ايراني شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته دوشنبه ها با بیان اینکه سیاست ما دفاع از حقوق شهروندان ایرانی در سراسر جهان است گفت: برخورد بد مرزبانان گرجی در مرزهای زمینی هوایی و زمینی با برخی شهروندان ایرانی هم در تهران و هم در تفلیس اقدامات زیادی صورت گرفته است اما هنوز موضوع کاملا حل نشده است.
 
بهرام قاسم گفت: مراتب اعتراض و گلايه جمهوري اسلامي ايران به دولت گرجستان را متذكر شده ايم، اين پرونده به صورت جدي مفتوح است و به صورت روزانه و دقيق با هماهنگي ها و دستور العمل هاي تدوين شده در تهران و تفليس دنبال مي شود.
بهرام قاسمي در پاسخ به سوالي مبني بر حل مشكل سفر ايرانيان به گرجستان افزود: پس از شدت گرفتن اين نوع برخوردهاي نامناسب ، باتوجه به روابط حسنه و خوبي كه با دولت گرجستان داريم انتظار چنين رفتاري را نداشتيم و براي ما تعجب برانگيز بود كه اين اقدام در مبادي ورودي اين كشور رخ مي دهد.
وي تصريح كرد: سياست ما دفاع از حقوق شهروندان ايراني در سراسر جهان است و هم در تهران و هم در تفليس تلاش هاي زيادي انجام شده اما هنوز موضوع كاملا حل نشده است.
قاسمي با بيان اينكه اين نوع رفتار براي ما قابل قبول نيست اظهارداشت: مقامات سياسي كشور در اين باره ابراز تاسف  و نگراني كرده اند و قرار شد موضوع را پيگيري كنند اما نهايتا تمهيداتي را بررسي و  در روزهاي آينده اقداماتي را صورت خواهيم داد و در فضاي ديگري با دولتمردان گرجستاني در اين مورد صحبت مي كنيم و اجازه نخواهيم نداد حق ايراني ها به سهولت خدشه دار شود و دولت گرجستان بايد مانع اين رفتار با شهروندان ايراني شود.
وي افزود: جلسات متعددي با ارگان هاي ذيربط در تهران انجام و همه جوانب بررسي شده اما در كنار همه اين سخنان متاسفانه شاهد وجود برخي گروه ها يا شركت هاي سودجو هستيم كه از فرصت نبود ويزا يا لغو رواديد ميان دو كشور استفاده  و با دروغ و وعده برخي ايرانيان را براي گرفتن برخي امتيازات گمراه مي كنند كه البته اين موضوع هم توسط ارگان هاي ذيربط در حال بررسي است.
قاسمي تاكيد كرد: اگر ايرانيان اجباري براي رفتن به گرجستان ندارند تامل كنند تا موضوع با توجه به پيشينه روابط خوب ميان دو كشور حل و اقدامات لازم را انجام شود.
وي با بيان اينكه هر كمكي كه براي حل مشكل لازم باشد انجام مي دهيم اظهار داشت: اميدواريم ايرانيان قبل از ورود به هر كشوري مقررات و قوانين آن كشور را بررسي كنند تا كمتر دچار مشكل شوند.
قاسمي تصريح كرد: اميدوارم با تلاش هاي صورت گرفته نهايتا اين موضوع به شكل مطلوبي حل شود.
سخنگوی وزارت خارجه درباره این که چرا رئیس جمهور آمریکا به هر بهانه ای اسم ایران را به میان می اورد، حتی وقتی از او درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی و نقش بن سلمان در این موضوع می پرسند، گفت: اظهارات و رفتارهای ترامپ با هیچ اصولی منطبق نیست

قاسمی با اشاره به اين كه سخنان ايشان نسنجيده و بي ربط است و در برگيرنده انصاف، آگاهي و منطق نيست، گفت‌: ايشان بيشتر دلار و ميزان سلاح هاي مرگباري كه به فروش مي رساند، برايش مهم است و جان انسان ها و ارزش هاي انساني مساله‌اي گم شده نزد وي است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما