شناسهٔ خبر: 30037813 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تامین ناوگان حمل و نقل از دغدغه های صادرکنندگان قزوین است

قزوین – ایرنا - رییس اتحادیه صادرکنندگان قزوین گفت: با توجه به تحریم های اخیر و سخت شدن فرآیند صادرات، تامین 300 کامیون و کشنده بدون محدودیت سن از دغدغه های صادرکنندگان استان است که امیدواریم مسئولان، همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی بخشنده روز دوشنبه در دیدار با امین ترفع مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی وزارت راه و شهرسازی کشور که در تهران برگزار شد، افزود: امروزه فرسودگی ناوگان یکی از مشکلات و چالش های جدی حمل و نقل کشور است که از مهمترین موانع پیش روی صادرکنندگان نیز محسوب می شود.
وی اضافه کرد: حمل و نقل مواد اولیه و کالاهای آماده صادرات با کامیون های چینی و فرسوده فعلی و تخلفات پایانه های حمل و نقل مشکلات صادرکنندگان را چندین برابر کرده است و باید برای رفع آنها اقدام کرد.
بخشنده تاکید کرد: امیدواریم با نظر مساعد دولت، ناوگان مناسب حمل و نقل برای اتحادیه صادرکنندگان استان تامین شود تا مشکل صادرات استان به کشورهای همسایه از جمله عراق حل شود.
رییس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین درباره حل مشکل ویزای رانندگان، اظهار داشت: گذرنامه بسیاری از فعالان حمل و نقل به دلیل کناره گیری آمریکا از برجام برگردانده شده است ولی بخش خصوصی می تواند با استفاده از ظرفیت سفرای کشورهای خارجی، مشکل ویزای رانندگان را برطرف کند.
بخشنده خاطر نشان کرد: اتحادیه صادرکنندگان استان آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت رایزنی خود با سفارتخانه ها وارد مذاکره شده و مشکل ویزای رانندگان را برای افزایش صادرات استان و کشور حل نماید.
مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه ضمن استماع پیشنهادهای اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین دستور لازم را برای پیگیری و حل مشکلات مطرح شده صادر کرد.
9925 * 6101

نظر شما