شناسهٔ خبر: 30035915 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرسه خیر ساز در روستای کندر کرج گشایش یافت

کرج -ایرنا- به مناسبت ولادت با امام حسن عسکری (ع) یک مدرسه خیر ساز روز دوشنبه در روستای کندر کرج به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در آیین گشایش مدرسه روستای کندر کرج گفت : این مدرسه سه کلاسه به همت دانش آموختگان ورودی سال 1370 دانشکده نفت ساخته شده است.
بهنام میرزایی با اشاره به اینکه از سال گذشته خیرین نیک اندیش در ساخت و بهسازی مدارس بخش آسارا نقش پر رنگی داشته اند، اظهارداشت: در گچسر مدرسه ای که سال ها متروکه مانده بود دوباره جان گرفت و در آن دانش آموزان مشغول تحصیل شدند.
وی یادآورشد: آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیاز به فضای آموزشی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهری دارد.
وی بیان داشت: تراکم دانش آموزی در مدارس شهری این ناحیه در سطح بالایی قرار دارد که امیدواریم با حمایت ویژه خیران گام های امید بخشی در این زمینه برداشته شود.
امام جمعه بخش آسارا نیز در این آیین افزود: درهیچ مکتبی به اندازه دین اسلام در رابطه با دانش اندوزی و علم آموزی تاکید نشده است.
حجت الاسلام انصاری یاد آورشد: پبامبر مقدس اسلام (ص) فرموده اند به دنبال علم رفتن و کسب فضل و دانش کردن بر هر انسان مسلمانی واجب است.
وی یادآورشد: قدم هایی که خیرین که در امر مقدس مدرسه سازی برمی دارند، یک حرکت ثبت و ضبط شده در پیشگاه خدای متعال است.
وی بیان داشت: خیرین از ثواب درس خواندن دانش آموزانی که آنان در ساختنش سهیم بوده اند، شریک هستند که این پاداشی ارزشمند است .
سرپرست آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز همت والای خیران مدرساز را نشان از ایمان و عرق ملی آنان به وطن در راستای توسعه کشور دانست.
محرمعلی الهویی تصریح کرد: البرز استانی مهاجر پذیر است به همین دلیل رشد سالانه دانش آموزی آن در هر سال تحصیلی در سطح بالایی قرار دارد.
وی اضافه کرد: فقط با اعتبار ات دولتی نمی توان مشکل فضای آموزشی در این استان را رفع کرد لذا تامین فضاهای آموزشی در البرز نیاز به مشارکت خیرین مدرسه ساز دارد.
وی تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز طی 21سال گذشته خدمات ارزنده ای در بخش تامین زیرساخت های فضای آموزشی داشته اند که قابل ستایش است.
در این آیین از خیر گرانمایه سید غلامرضا فراهانی به نمایندگی از دانش آموختگان ورودی 70 دانشکده نفت به رسم یادبود با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد که 54 هزار نفر از این جمعیت در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج تحصیل می کنند.
2819/ 6155

نظر شما