شناسهٔ خبر: 30035861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگاه کاربردی به شورای اداری در کرمان- بهنام احمدی *

کرمان - ایرنا - همزمان با تحولات شگرف و ثانیه ای که در برهه حساس کنونی از تاریخ معاصر در فضای ارتباطی پدید آمده بدون شک ضرورت متناسب سازی کار در شرایط جدید و دور شدن از شیوه های سنتی بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

صاحب‌خبر -

این روزها چرخش اطلاعات در منظومه شبکه های اجتماعی بروز، نیازمند نگاه کاربردی به آنچه که پیرامون ما می گذرد هست تا با رفتن به پیشواز مساله و کنکاش نسبت به نکات مجهول مانده ، از دوران نشست و برخاست های تکراری و بی نتیجه و شعارگونه نیز فاصله گرفته شود.
نگاه متفاوتی که طی چند ماهه اخیر در حوزه اجرایی استان کرمان حاکم شده ، توجه به ظرفیت های کاربردی عرصه های مختلف است که این را بخوبی در نحوه اداره شورای اداری این استان به عنوان الگو و در واقع خمیرمایه شوراهای دیگر می توان مشاهده کرد.
شورای اداری استان کرمان چند ماهی است که جنبه کاربردی و کارگاهی به خود گرفته و در واقع از آن حالت کسل کننده قبل که به تعدد سخنرانی های یک جانبه ختم می شد فاصله گرفته و قطعا این تغییر رویکرد را باید به فال نیک گرفت و به عنوان نسخه ای شفا بخش برای دیگر شوراهای مشابه و سیل کارگروههای موجود در بدنه دستگاههای اجرایی تجویز کرد.
در سایه این رویکرد جدید مدیریتی عمل گرای مبتنی بر بنیان استوار علمی، روز شنبه هفته جاری در مرکز استان کرمان شاهد برگزاری شورای اداری متفاوتی نسبت به قبل بودیم .
انتخاب اولین ساعات روز آغاز هفته پس از یک استراحت نیم بند در روز جمعه و نحوه اداره شورا به صورت نشست پرسش و پاسخ از شاخصه های ممتاز برگزاری این شورای استانی بود .
البته از آنجا که شروع هر کاری در ابتدا از نقیصه مصون نخواهد ماند و با توزیع یک برگه ارزیابی چند پرسشی کوتاه می توان به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن کمک کرد ، باید گفت که ضمن دقت در مدیریت زمانی ، برای گرفتن نتیجه مطلوبتر از این شورا با رویکرد جدید نیاز هست که همزمان با اطلاع رسانی زمان برگزاری این شورا به موضوع مورد بحث آن هم اشاره ای شود تا شرکت کنندگان با آمادگی بیشتر در این نشست کلیدی حضور یابند.
به امید روزی که بتوانیم در سایه اقدامات برنامه ای و کاربردی از خاکریز آزمون و خطا در حوزه کاری فاصله بگیریم و با ممانعت از هدررفت سرمایه های انسانی و مالی زمینه توسعه و تعالی جامعه هر چه بیشتر فراهم شود .
مدیر ایرنا در کرمان *
5054

نظر شما