شناسهٔ خبر: 30029674 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون کل وزارت بهداشت:

هر اقدامي در حوزه کارآفريني سلامت بايد در راستاي اهداف نظام سلامت باشد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- معاون کل وزارت بهداشت در اولين نشست هم انديشي مسئولان ستادهاي کارآفريني و اشتغال دانشگاه هاي علوم پزشکي  کشور با تاکيد بر اينکه بايد انتخاب نوع اشتغال با مکان و موقعيت همخواني داشته باشد، گفت: اهداف کارآفريني در حوزه سلامت بايد در راستاي اهداف نظام سلامت باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از وبدا، دکتر ايرج حريرچي در اولين نشست هم انديشي مسئولان ستادهاي کارآفريني و اشتغال دانشگاه هاي علوم پزشکي  کشور با تاکيد بر لزوم توجه هر چه بيشتر به کارآفريني در حوزه سلامت، گفت: سازمان جهاني بهداشت تا سال 2008 افزايش طول عمر يعني اميد به زندگي، افزايش کيفيت زندگي، کاهش مرگ هاي زودرس و ناتواني ها، حفاظت از مخاطرات مالي ناشي از بيماري ها و کاهش هزينه هاي فقر زاي سلامت را از اهداف سلامت در کشورها عنوان کرد.
معاون کل وزارت بهداشت با بيان اينکه پاسخگويي و افزايش رضايت مردم از ديگر اهداف نظام سلامت است، افزود: هر ايراني 10.3 بار در سال با نظام سلامت در ارتباط است، بنابراين پاسخگويي مناسب و ارائه خدمات با کيفيت از اهميت زيادي برخوردار است و اين اهميت، تنها در ارتباط با ارتقاي کيفيت خدمات باليني نيست بلکه بيمار و مردم انتظار دارند کرامتشان حفظ شود و در کنار ارائه خدمات بهداشتي درماني مناسب، به آنها احترام گذاشته شود.  
دکتر حريرچي با بيان اينکه حتي بهترين نظام هاي سلامت 20 تا 30 درصد منابع خود را هدر مي دهند، تاکيد کرد: بايد بتوانيم با کمترين منابع، به نتايج ايده آل خود برسيم و سلامت بيشتر را با منابع فعلي به دست بياوريم.
وي با تاکيد بر اينکه هر اقدامي در حوزه کارآفريني سلامت بايد در راستاي اهداف نظام سلامت و دستيابي به آنها باشد، گفت: در حال حاضر، پنجره جمعيتي کشور به نحوي است که داراي جمعيت فعال است و مولدانشان حدود 70 درصد جمعيت را تشکيل مي دهند و طي 30 سال آينده تعداد سالمندان کشور افزايش مي يابد و تعداد مواليدمان کم خواهد شد.
معاون کل وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به فعاليت بيمارستان هاي خصوصي در کشور، گفت: نزديک به بيست سال است که 40 درصد تخت هاي اين بيمارستان ها هميشه خالي است و از طرفي هم بيمارستان هاي خصوصي حاضر به ارائه خدمات درماني با هزينه کمتر نيستند و 80 درصد مردم نيز، توان ورود به بيمارستان خصوصي را ندارند.
دکتر حريرچي در پايان با تاکيد بر اينکه بايد انتخاب نوع اشتغال با مکان و موقعيت همخواني داشته باشد، افزود: اهداف کارآفريني در حوزه سلامت بايد در راستاي اهداف نظام سلامت باشد.

نظر شما