شناسهٔ خبر: 30024982 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نگهداری کوتاه مدت معتادان در مراکز بازپروری مناسب نیست

R1370/P1014142/S2,21,1417/CT12

رئیس پلیس تهران گفت: اینکه یک معتاد را سه ماه در یک مرکز بازپروری نگهداشته و سپس در جامعه رها کنیم، از آن نظر که در این مدت در حد خیلی محدود سم‌زدایی صورت می‌گیرد، مناست نیست بلکه باید ترک اعتیاد از منظر روانی و جسمی توأمان صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی طی بازدید از مرکز نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر کهریزک با بیان اینکه هدف اصلی از بازپروری معتادان متجاهر، بازگرداندن آنها به جامعه و کانون خانواده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی جامعه در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر، کمبود ظرفیت مکانی و همچنین فرآیند بازپروری آنها است.

رئیس پلیس پایتخت ضمن تأکید بر تلاش پلیس پایتخت در جمع‌آوری معتادان متجاهر، خاطرنشان کرد: اینکه یک معتاد را سه ماه در یک مرکز بازپروری نگهداشته و سپس در جامعه رها کنیم، از آن نظر که در این مدت در حد خیلی محدود سم‌زدایی صورت می‌گیرد، مناست نیست بلکه باید ترک اعتیاد از منظر روانی و جسمی توامان صورت گیرد.

وی با اشاره به تلاش کارکنان بهزیستی در رابطه با این موضوع، گفت: در نظر داریم حرکت جدیدی را در رابطه با بازپروری و کاهش زمینه تقاضا که طبیعاً زمینه‌ساز کاهش عرضه هم خواهد بود در کشور و مخصوصاً در پایتخت ایجاد کنیم اما در این میان باید به فرایند بازپروری اهمیت بیشتری بدهیم.

رحیمی با بیان اینکه معتادان بخشی از جامعه هستند و باید برای اصلاح وضعیت زندگی آنها تلاش کرد، افزود: در این رابطه باید اقدامات عملیاتی گسترده صورت گیرد و این امر در راستای تکمیل تلاشها و خدمات بسیار ارزشمند کارکنان بهزیستی است اما برای جلب رضایت شهروندان باید بیش از این تلاش کرد.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: برای جمع‌آوری معتادان متجاهر از معابر و خیابانهای شهر تهران باید فکری جدید داشت؛ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز با کمک بهزیستی و با محوریت ستاد مبارزه با مواد مخدر، در تلاش است اقدامی نو و جدید را در این زمینه رقم بزند.

وی با اشاره به تغییر کاربری مرکز کهریزک به محل بازپروری و نگهداری معتادان متجاهر و بی‌خانمان، گفت: این مرکز پیش از این کاربری دیگری داشته که امروز از این ظرفیت برای کاهش یکی از پدیده‌های ناهنجار جامعه استفاده می‌کنیم.

رحیمی با بیان اینکه مقدمات اولیه و تشریفات اداری تغییر کاربری این مرکز انجام شده، یادآور شد: این مرکز با هدف کاهش مصرف موادمخدر و ترک اعتیاد معتادان متجاهر راه‌اندازی مجدد شده و امید است بتوانیم افرادی را که گرفتار موادمخدر و افیونی شده و مشکلاتی را برای خود، خانواده و جامعه ایجاد کرده‌اند، در این مرکز درمان و به جامعه و بازار کار بازگردانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما