شناسهٔ خبر: 30023671 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه دشوار قطر در میزبانی جام جهانی

تهران- ایرنا- رئیس کمیته عالی میزبانی جام جهانی 2022 قطر با اشاره به موانع و مشکلاتی که این کشور در راه برگزاری مهمترین رویداد فوتبالی جهان پیش رو داشته، معتقد است که دوستداران فوتبال شاهد یکی از بزرگترین نمایش های تاریخ جام جهانی خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری گل، قطر اولین کشور عربی است که میزبانی جام جهانی فوتبال را بر عهده می گیرد. روز گذشته در این کشور طرح منحصربفرد ورزشگاه لوسیل که میزبان مراسم افتتاحیه و فینال خواهد بود، رونمایی شد. این ورزشگاه 80 هزار نفری، هشتمین ورزشگاهی است که قرار است تا اوایل سال 2020 تکمیل شوند.
قطر مسیر طولانی را برای میزبانی جام جهانی 2022 طی کرده است. پیشنهاد میزبانی قطر از آغاز با تردیدهایی در مورد توانایی این کشور برای برگزاری رویدادی به این عظمت روبرو شد. گرمای شدید هوا و اینکه قطر یک کشور فوتبالی نیست، به این تردیدها افزود. به همین علت برگزاری جام جهانی برای اولین بار در فصل زمستان با تعجب بسیاری روبرو شد.
با این حال این تردیدها به تدریج کاهش یافت و قطر با هر گامی که برای برگزاری این جام بر می دارد، اشتباه منتقدان خود را ثابت می کند.
هشت سال از پیشنهاد میزبانی جام جهانی 2022 می گذرد. حسن الذوادی دبیرکل کمیته عالی جام جهانی با وجود رگبار انتقادهایی که متوجه آنهاست، می گوید: با آرامی با این انتقادها روبرو شده اند؛ به طوری که مباحثی که در مورد آماده سازی جام جهانی مطرح است، بسیاری مثبت تر شده است.
به گفته الذوادی، میزبانی رویدادی مانند جام جهانی ابزاری است تا تغییراتی را فراتر از مرزهای فوتبال ایجاد کند.
وی گفت: به علت این واقعیت ساده که یک ملت فوتبالی نیستیم، برداشت های غلط زیادی در مورد قطر وجود داشت. هنوز هم امروز بسیاری این تصور غلط را دارند. اما ما دل ها و اذهان را تغییر داده و ثابت کردیم در مسیر درستی حرکت می کنیم.
الذوادی گفت: قطر متعهد به ایجاد تغییر است و ما جام جهانی را راهی برای دستیابی به تغییر می دیدیم. انتقادهای زیادی از ما شد که برخی از آنها سازنده بود و از آنها استقبال کردیم.
وی افزود: اما سایر انتقادها بی اساس و بر اساس سوء برداشت هایی بود. امروز مشتاق ترین منتقدان ما بر کارها و گام های مثبتی که انجام داده ایم صحه گذاشتند که به معنای تغییر دل ها و اذهان است.
الذاودی که با هواداران فوتبال در جام جهانی 2018 روسیه دیدارهایی داشته، مطمئن است که ایده میزبانی جام جهانی در قطر با استقبال هواداران فوتبال از سرتاسر جهان روبرو شده است.
وی گفت: ما در مسیر درستی حرکت می کنیم. وقتی در روسیه بودم هواداران بسیاری از مکزیک، کلمبیا و آرژانتین شور و اشتیاق در مورد میزبانی جام جهانی در قطر از خود نشان دادند. یکی از آنها گفت برای چهار سال آینده برای جام جهانی قطر پس انداز خواهد کرد.
الذوادی ادامه داد: قطر بر چالش هایی که در این سفر پیش روی آنها قرار گرفت، فائق آمده است. قطر به عنوان یک کشور با چالش ها و موانعی روبرو بوده و همواره بر آنها فائق آمده است. ما از این مشکلات و موانع به نفع بهبود هر بحرانی که با آن روبرو می شویم، استفاده کردیم. استقامت، سرسختی، تعهد و باور به یک چشم انداز بزرگتر، ویژگی هایی است که به آن افتخار می کنیم.
چهار سال تا جام جهانی 2022 باقی مانده است و الذوادی مطمئن است هواداران می توانند در انتظار یکی از بزرگترین رویدادها در تاریخ جام جهانی فوتبال باشند.
ورزشی**1584**1597

نظر شما