شناسهٔ خبر: 30017191 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

انصراف «برهم صالح» از تابعیت بریتانیایی

رئیس جمهوری عراق در راستای عمل به قانون اساسی این کشور دیروز (یکشنبه) از تابعیت دوم خود انصراف داد. «برهم صالح» که اوایل اکتبر گذشته به عنوان رئیس جمهوری عراق انتخاب شد،روز گذشته اعلام کرد، در راستای عمل به قانون اساسی این کشور که دوتابعیتی را برای مسؤولان دولتی و امنیتی عالی رتبه کشور ممنوع کرده، از تابعیت بریتانیایی خود انصراف داده است. خبرنگار شبکه خبری اسکای نیوز عربی در بغداد به نقل از لقمان الفیلی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری عراق این خبر را اعلام کرد. طبق ماده ۱۸ قانون اساسی عراق داشتن تابعیت‌های متعدد برای شهروندان عراقی مجاز است، اما کسی که سمت دولتی یا مقام امنیتی بالایی دارد باید هر تابعیت دیگری که دارد را لغو کند.

وسوسه معامله گولن بین ترامپ و اردوغان
وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد: اگر «بشار اسد» از راه‌های دموکراتیک انتخاب شود همکاری با وی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
به گزارش خبرگزاری آناتولی «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در دوحه اعلام کرد: «دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به دنبال خروج از سوریه است. در حال حاضر آمریکا خروج نیروهایش از سوریه را مورد بررسی قرار داده است.»
همچنین چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از اظهارات‌اش با اشاره به استرداد «فتح‌الله گولن»، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه گفت: «دونالد ترامپ برای استرداد گولن کارهایی را انجام داده است.»

سفر نماینده آمریکا در امور کره‌شمالی به سئول
نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی این هفته از سئول دیدار می‌کند تا راهی برای احیای مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره بیاید.
مقامات کره‌ای دیروز (یکشنبه) اعلام کردند که «استفن بیگن»، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی این هفته به سئول سفر می‌کند. بیگن اواخر این هفته به سئول خواهد رسید تا با همتای خود از کره جنوبی دیدار کند. این دومین دیدار رودرروی کارگروه مشترک درامر کره شمالی است.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، نشست پیش‌رو بن‌بست موجود در روند مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ و راه‌های از سرگیری این مذاکرات را بررسی خواهد کرد.

نظر شما