شناسهٔ خبر: 30017025 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر علوم :

نقش رسانه ها در مسئولیت اجتماعی دانشگاه غیر قابل کتمان است

تهران-ایرنا- معاون وزیر علوم گفت: در دوره کنونی رسانه‌ها می توانند در دانشگاه‌ها حس تعلق اجتماعی ایجاد کنند. امروزه نقش رسانه‌ها در مسئولیت اجتماعی دانشگاه غیرقابل کتمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ، غلامرضا غفاری، عصر امروز یکشنبه در نشست علمی تخصصی «پژوهش و رسانه ها» در سالن اجلاس سران، در بررسی جایگاه رسانه و پژوهش و دانشگاه به طرح پرسشی درباره «جایگاه رسانه و دانشگاه» پرداخت.
وی با اشاره به ظهور نسل سوم و چهارم دانشگاه‌ها در ایران و جهان گفت: اگر تحولات نسلی دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار دهیم خواهیم دید، تحقق ماموریت‌‌های دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، بدون توجه به رسانه و ارتباطات امکان پذیر نخواهد بود.
معاون وزیر علوم درباره نسبت رسانه، دانشگاه و پژوهش افزود: در نسل جدید دانشگاه‌ها رسانه به عنوان یک میانجی در خدمت پژوهش نقش آفرینی می‌کند.
غفاری با اشاره به اینکه دانشگاه‌های نسل چهارم به عنوان دانشگاه‌های مسئولیت پذیر و مردم محور هستند ، گفت: در دوره جدید، دانشگاه‌ها به سمت مردم محوری در حال حرکت هستند. چنین دانشگاهی نسبت به مسائل پیرامون خود حساس است. نسل جدید دانشگاه‌ها، جامعه را به خوبی فهم می‌کند. لذا دانشگاه اجتماعی، بدون استفاده از رسانه قادر نیست به نیازها و مسائل اجتماعی پاسخ دهد. از همین رو امروزه نمی‌توان نقش رسانه‌ها را در دانشگاه نادیده گرفت.
وی ادامه داد: دانشگاه‌های کنونی در ابعاد مختلفی به رسانه نیازمند هستند. چنانچه از دیدگاه ترویج و عمومی شدن شدن علم نیز بایستی سهم مهمی را برای رسانه‌ها قائل شویم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یادآور شد: حتی اگر بخواهیم از منظر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به نقش رسانه‌ها و دانشگاه بپردازیم بازهم نقش این حوزه غیرقابل کتمان است. دانش رسانه و ارتباطات می‌توان حس تعلق اجتماعی را در میان دانشجویان بالا ببرد.
**ب .ل **1601**

نظر شما