شناسهٔ خبر: 30015909 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهادت 17 غیر نظامی بر اثر حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به شرق سوریه

صاحب‌خبر -
به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا)، دست کم 17 غیر نظامی در حمله جدید جنگنده های ( به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به شهر هجین در حومه دیرالزور در شرق سوریه شهید شدند .
جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا دست به قتل عام جدیدی در سوریه زدند و با بمباران روستایی در شهر هجین در جنوب شرق دیرالزور دست کم 17 غیر نظامی را به شهادت رساندند .
منابع محلی به خبرگزاری سانا گفتند جنگنده های ( به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا که بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شده است خانه های غیر نظامیان را در روستای البوخاطر در جنوب شرق شهر هجین بمباران کردند که به شهادت 17 غیر نظامی از جمله تعدادی زن و کودک منجر شد و خساراتی هم به خانه ها و اموال ساکنان روستا وارد کرد.
در هفته های اخیر دهها غیر نظامی سوری از جمله زنان و کودکان بر اثر ادامه حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به شهر هجین و روستاهای اطراف آن در حومه شرقی دیر الزور شهید یا زخمی شده اند و خسارات زیادی هم به اهالی این مناطق وارد شده است .
جنگنده های ائتلاف آمریکایی در آخرین حمله هوایی به شهر هجین در تاریخ 7 دسامبر ( 16 آذر) دست کم 8 تن از اعضای یک خانواده را شهید و تعدادی دیگر را زخمی و بیمارستان شهر هجین را به طورکامل تخریب کردند .
سوریه بارها و با ارسال دهها نامه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اقدام فوری برای توقف حملات و جنایت های ( به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی غیرقانونی تحت فرماندهی آمریکا در سوریه و اتخاذ تدابیر لازم برای تشکیل سازوکار بین المللی مستقل و بی طرف به منظور تحقیق درباره این جنایت ها و مجازات عاملان آن را خواستار شده است .
واشنگتن که ائتلاف بین المللی را بدون موافقت شورای امنیت و خارج از چارچوب بین المللی از اوت سال 2014 تشکیل داد مدعی مبارزه با تروریسم بین المللی در سوریه است در حالی که اتفاقات در سوریه موید این است که ائتلاف تحت امر آمریکا مراکز و تاسیسات زیربنایی را ویران می کند و دست به کشتار غیر نظامیان می زند .

نظر شما