شناسهٔ خبر: 30013614 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تجاری‌سازی ایده‌های برتر هدف نهایی جامعه پژوهشی استان کردستان است

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: تجاری‌سازی، فراهم شدن زمینه اتصال جوانان و ایده‌پردازان به بازار و فعالان اقتصادی از مهم‌ترین اهداف جامعه پژو هشی استان کردستان است.

صاحب‌خبر -

تجاری‌سازی ایده‌های برتر هدف نهایی جامعه پژوهشی استان کردستان است

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در سومین جشنواره ایده‌های برتر کسب و کار امروز، ۲۵ آذرماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه مجموعه‌های علمی استان این نیاز را احساس می‌کنند که باید رابط بین دانشگاه و بازار باشند.
وی افزود: این جشنواره در صدد است تا با فراهم کردن بستر لازم برای ارائه و معرفی ایده‌های ایده‌پردازان و رفع اشکالات آن توسط اساتید، ایده‌ها را به مرحله تجاری‌سازی نزدیک کند.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ایده‌های برترعنوان کرد: فراخوان این جشنواره در نیمه دوم مهرماه اعلام شد که طی این مدت ۵۶ ایده به دبیرخانه جشنواره ایده‌های برتر ارسال شد.
وی اعلام کرد: با حضور داورانی از پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان ایده های ارسال در دو مرحله مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت ۱۲ اثر به عنوان ایده برتر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.
سهراب‌نژاد بیان کرد: ایده‌های ارسالی به این جشنواره در زمینه‌های گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و صنایع تبدیلی و فنی و مهندسی برگزار شد که امروز در دو پنل ایده‌ها مورد داوری مجدد قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: ما درخواست کردیم از اتاق بازرگانی سنندج که از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران استان دعوت کنند که امروز در این جشنواره ما را همراهی کنند تا از نزدیک ایده ها را بشنوند تا ان‌‍شاء‌الله برا ی جوانان شرایط فراهم شود به این فعالان اقتصادی وصل شوند و مسیری که منجر به تجاری‌سازی ایده شود، طی کنند.
رئیس جهاددانشگاهی عنوان کرد: ایده‌های برتر ضمن اینکه مورد تجلیل قرار می گیرند، متناسب با رشته اختصاصی جذب مراکز رشد استان خواهند شد.
وی در پایان یادآور شد: ایده‌های برتر نیازمند به منتور در این جشنواره تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام

نظر شما