شناسهٔ خبر: 30011546 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

80 رتبه نخست کنکور وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از پذیرفته شدن 80 رتبه نخست کنکور امسال در این دانشگاه خبر داد و گفت: این افراد سرمایه های خوب کشور هستند و باید بهترین شرایط را برای دانشجویان این دانشگاه فراهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، عباسعلی کریمی روز یکشنبه در ششمین مراسم تجلیل از برگزیدگان مسئولیت پذیر اجتماعی و خیرین حوزه سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت پذیری اجتماعی نیازی است که در جامعه امروز ما و در همه زمان ها احساس می شود.
وی ادامه داد: مسئولیت پذیری اجتماعی در جوامع پیشرفته جزو یکی از شاخصه های مهم به حساب می آید تا جایی که حتی در دانشگاه های دنیا یکی از معیارهای جذب هیات علمی، داشتن پیشینه کار اجتماعی و عام المنفعه است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران افزود: مسئولیت پذیری اجتماعی در کنار مسئولیت پذیری فردی و شخصی، پذیرفتن مسئولیتی اجتماعی است.
کریمی با اشاره به قدیمی شدن ساختمان خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه تهران چهار خوابگاه وقفی دارد که تاکنون حدود 10 هزار دانشجو دانشگاه تهران در این خوابگاه ها زندگی کرده اند و حالا با گذشت 50 سال این خوابگاه ها قدیمی شده و دانشگاه به تنهایی توان و بودجه لازم برای بازسازی را ندارد و به همین دلیل دست یاری به سمت دوستانی که قادر به کمکمان هستند دراز می کنیم.
سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این مراسم گفت: اگر در قرآن و روایات بگردیم به دو موضوع بندگی خدا و خدمت به مردم بر ای کمال انسان ها اشاره شده است.
وی ادامه داد: ذکات به معنی عام کلمه یعنی انفاق و خدمت به مردم در آن مفهوم مهمی دارد. خدمت به مردم برای پشتیبانی مردم و حمایت از آنها برای داشتن زندگی بهتر، سلامت و درمان، اطعام، پوشش و آموزش تحصیلات خدمت به مردم محسوب می شود.
خاموشی با اشاره به یکی از وجوه جامعه اسلامی که از ویژگی های آن خلوص در کنار خدمت رسانی به مردم است، گفت: فردی که خدمت می کند باید با خلوص این کار را انجام داده و از فرد خدمت گیرنده نباید توقعی داشته باشد.
وی ادامه داد: سازمان اوقاف یکی از مهم ترین سازمان هایی است که باید در جمع خیرین باشد. سهم وقف در بهداشت و درمان باید ارتقا پیدا کند و این مسیر را بهتر از گذشته طی کنیم.
اجتمام*ف.ش*1193

نظر شما