شناسهٔ خبر: 30009334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| موسوی‌لارگانی: هیچ اقدامی برای دلجویی از نمایندگان مستعفی استان اصفهان انجام نشده است

R41346/P41362/S6,51/CT1

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اقدامی برای دلجویی از نمایندگان مستعفی استان اصفهان انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره جلسه امروز نمایندگان مستعفی با امام جمعه استان اظهار داشت: امروز نخستین روز جلسه علنی بعد از تعطیلات سرکشی به حوزه انتخابیه بود و علی‌رغم اینکه 10 روز از استعفای نمایندگان استان اصفهان می‌گذرد اما نَه از طرف مجلس و نَه از طرف دولت، هیچ کدام پیگیر مدیریت و رفع حقی که از مردم اصفهان ضایع شده، نبودند.

وی افزود: هیچ اقدامی برای دلجویی از نمایندگان که چرا شما 19 نماینده استعفا دادید، انجام نشد و ما به‌نشانه اعتراض در متن استعفا هم اعلام کردیم که تا زمان تعیین تکلیف درخواست‌های خودمان در صحن علنی مجلس و در کمیسیون‌های مربوطه حاضر نمی‌شویم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم در دفتر امام جمعه اصفهان حضور پیدا کردیم و اکثر نمایندگان نظرات خود را در محضر آیت الله طباطبایی‌نژاد مطرح کردند و همه یک نظر دارند که مربوط به آب آشامیدنی اصفهان و آب کشاورزی و آب صنعت است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان یک استان استراتژیک برای کشور است، افزود: موضوع تنها اصفهان نیست بلکه کل کشور مدنظر است و اکنون استان اصفهان درحال تأمین بودجه 11 استان است.

موسوی لارگانی تصریح کرد: کشاورزی اصفهان نابود شده و اگر صنعت استان نیز نابود شود دیگر قادر نیست آن بودجه‌ای را که برای استان‌های دیگر تأمین می‌کند به خزانه واریز کند لذا بحث فقط سر اصفهان و این مسائل نیست.

وی با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور در اصفهان گفت: ما از رئیس جمهوری که در جمع مردم اصفهان در سال 93 و سال 96 قول صریح داده که این‌بار نوبت اصفهان و نوبت جاری شدن آب در زاینده‌رود و نوبت برطرف شدن مشکلات تالاب گاوخونی است، انتظار داشتیم زمانی که خبر استعفای دسته‌جمعی را شنید واکنش نشان دهد.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم اکنون رئیس جمهور فکری کنند و به معاون یا رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور دهند که با نمایندگان استان جلسه‌ای بگذارند و به مشکلات رسیدگی کنند که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمایندگان استان اصفهان مشکلات را خدمت نماینده ولی فقیه عرض کردیم و در حاشیه این جلسه خود نمایندگان نیز جلسه‌ای داشتند تا درباره آینده تصمیم‌گیری کنند، اگر شخص رئیس جمهور ورود کرد حداقل معاون اول با تیم بودجه‌ای کشور یعنی وزیر نیرو و آقای نوبخت و آقای لاریجانی حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر استان اصفهان دومین بودجه را به خزانه کشور واریز می‌کند چرا باید خودش از بسیاری از امکانات اولیه محروم باشد؟

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تصمیم گرفته شد تا حصول نتیجه در جلسات علنی و کمیسیون‌ها شرکت نکنیم مگر اینکه جلسات درخواستی ما را برگزار کنند و برای حق ازدست‌رفته اصفهان تعیین تکلیف کنند و در همین بودجه 98 باید این امور که عنوان می‌کنند در ردیف 20 است و ما قبول نداریم و باید ردیف مستقل داشته باشد و مشخصاً آن را انجام دهند، پیگیری شود.

وی بیان کرد: ما از مردم، صنعت‌گران، بسیجیان، کشاورزان، نمایندگان مجلس خبرگان، ائمه جمعه استان اصفهان به‌ویژه نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله مظاهری به‌واسطه حمایت‌هایشان تشکر خواهیم کرد.

انتهای پیام/ز*

نظر شما