شناسهٔ خبر: 30007674 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آمارهایی از نیم فصل اول لیگ برتر

سپاهان فاتح اصلی جدول ترین‌های نیم فصل

رقابت های لیگ برتر به نیمه راه خود رسید و می توان گفت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با توجه به چالش های فراوان به هر حال توانستند نمره قابل قبولی را در برگزاری این مسابقات تا به این جا بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش" ورزش سه"، درانتهای نیم فصل تیم سپاهان موفق شده است با 31 امتیاز از 15 بازی و با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول رده بندی قرار بگیرد .


قصد داریم امار کلی این رقابت ها را در پایان نیم فصل  بررسی کنیم:


*در15 هفته‌ای که از لیگ هجدهم گذشت، 120 بازی برگزار شد و 240 گل به ثمر رسید که میانگین گلزنی در لیگ هجدهم را به 2 گل در هر بازی رساند. در این بین، تیم فوتبال سپاهان با به ثمر رساندن 28 گل، صاحب برترین خط حمله شد و در فاز دفاعی نیز سرخابی‌های پایتخت با دریافت 6 گل به طور مشترک لقب بهترین خط دفاع را کسب کردند و سپیدرود رشت با 26 گل خورده بدترین خط دفاعی را میان 16 تیم لیگ برتری داشت.


 *همچنین استقلال با 10 کلین‌شیت بهترین آمار را ثبت کرد و مهدی رحمتی از استقلال با 9 کلین شیت، بهترین دروازه‌بان از این حیث بود. سیدحسین حسینی هم دیگر کلین‌شیت آبی‌ها را در دیدار با سپیدرود رشت رقم زد.


 *پرسپولیس با 6 برد و 2 مساوی بهترین آمار را در بازی‌های خانگی داشت و صدرنشین بازی‌های خانگی در پایان نیم‌فصل شد (دیدار استقلال و پرسپولیس که با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی خاتمه یافت، به دلیل میزبان بودن استقلال در این آمار محاسبه نشد). شاگردان امیر قلعه‌نویی در سپاهان نیز با چهار پیروزی و سه تساوی در خارج از خانه، در رده نخست بازی‌های خارج از خانه قرار گرفتند.


* استنلی کی‌روش  با 9 گل زده و آنتونی استوکس مهاجم پیشین تراکتورسازی با 8 گل زده، بهترین گلزنان لیگ هجدهم هستند و علی علیپور با 7 گل بهترین گلزن ایرانی این فصل لیگ برتر است.


 *عزت‌الله پورقاز با 3 گل زده، گلزن‌ترین مدافع نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم نام گرفت و شجاع خلیل‌زاده و محمد ایران‌پوریان با 2 گل در رده‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین تعداد گل‌های زیاد سپاهان در این فصل باعث شده این تیم گلزن‌ها و گل‌سازهای متنوعی داشته باشد. در لیگ هجدهم 10 بازیکن برای سپاهان گلزنی کردند و 11 بازیکن در ساختن گل‌های این تیم سهیم بوده‌اند.

 

مجموع گل زده: 240 گل


بیشترین برد:  پدیده مشهد  9 برد


بیشترین تساوی: ماشین سازی   11 تساوی


بیشترین باخت: سپید رود رشت   9 باخت


بهترین خط حمله: سپاهان با 28 گل


بدترین خط حمله: سپید رود رشت  با 7 گل


بهترین خط دفاع: استقلال و پرسپولیس با 6 گل خورده


بدترین خط دفاعی: سپیدرود رشت با 26 گل خورده


بیشترین کلین شیت: استقلال با ۱۰ کلین‌شیت


بهترین عملکرد در بازی‌های خانگی: پرسپولیس با 6 برد و 2 مساوی


بهترین عملکرد در بازی‌های خارج خانه: سپاهان با 4 پیروزی و 3 تساوی


آقای گل نیم فصل: استنلی کی‌روش با 9 گل زده


پرگل ترین دیدار: سپاهان و سپید رود 7 گل


 گلزن‌ترین مدافع نیم‌فصل: عزت‌الله پورقاز با 3 گل زده


خشن‌ترین تیم نیم‌فصل: فولاد خوزستان با 4 کارت قرمز و 32 کارت زرد


 خوش‌اخلاق‌ترین تیم نیم فصل: تراکتورسازی بدون کارت قرمز و 14 کارت زرد

 

نظر شما