شناسهٔ خبر: 30001326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

امیر حاتمی در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای:

دشمن از تهدید نظامی ایران ناامید شده است و از سر استیصال فشار می‌آورد که چرا موشک دارید

خبرگزاری میزان- وزیر دفاع با بیان اینکه با بیان اینکه دشمن از تهدید نظامی ایران نا امید شده است و از سر استیصال فشار می‌آورد که شما چرا موشک دارید، گفت: شما که ده‌ها میلیارد دلار سلاح به منطقه می‌فروشید به ما می‌گویید چرا موشک دارید؟ جمهوری اسلامی با این همه جنایت و خباثت و فریب و دروغی که از دشمنان دیده، نباید آماده باشد؟

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر سرتیپ « امیر حاتمی» در چهارمین همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای که امروز در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این همایش نشان‌دهنده یک بلوغ است، گفت: از صمیم قلب می‌گویم که تک تک نکات و نگاه‌های حضرت آقا، بسیار حکیمانه، دقیق و عمیق است و بعضی مواقع آنقدر این نگاه‌ها جامع الابعاد است که باورنکردنی به نظر می‌رسد.

وی افزود: روزی که حضرت آقا درباره دقت‌افزایی موشک‌ها فرمودند: و من آن زمان در ستاد کل مسئولیت داشتم، می‌دیدم که خیلی‌ها در کشور و حتی در نیرو‌های مسلح نگران به فعلیت رسیدن این صحبت‌های حضرت آقا بودند، اما دیدیم که در یک زمان بسیار کوتاه با همت سربازان ولایت، این دقت افزایی موشک‌ها بیش از آنچه که ما فکر می‌کردیم اتفاق افتاد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بعد از انقلاب و در زمان حضور رهبر انقلاب در شورای عالی دفاع و نمایندگی حضرت امام (ره) در نیرو‌های مسلح، حضرت آقا کار‌هایی را در زمینه‌های دفاعی پیگیری و تصمیم‌سازی کردند که بسیار بزرگ و ستودنی بود، گفت: در شرایط پیچیده و سخت ابتدای انقلاب، حضرت آقا یکی از نفرات اصلی مخالفت‌کننده با انحلال ارتش بودند و در برابر این شعار با قدرت ایستادگی کردند.

امیر حاتمی ادامه داد: در دوران حضور حضرت آقا در مجلس شورای اسلامی، ایشان از مدافعین محکم بخش دفاعی کشور بودند.

وزیر دفاع با بیان اینکه پس از دفاع مقدس از سوی فرمانده کل قوا سیاست بازدارندگی در بخش دفاعی جمهوری اسلامی ایران حاکم شد، عنوان کرد: معماری نوین نیرو‌های مسلح در آن دوره صورت گرفت که در پی آن، ستاد کل نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی ایجاد شدند و وظایف و تکالیف نیرو‌های نظامی مختلف مشخص شد.

امیر حاتمی با بیان اینکه سیاست خودکفایی دفاعی بلافاصله پس از دوران دفاع مقدس از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد، گفت: اهمیت قائل شدن برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی نیرو‌های مسلح از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز محصولات پرباری را برای نیرو‌های مسلح به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه پیروزی لبنان بر رژیم صهیونیستی طی جنگ ۳۳ روزه، باعث تثبیت مقاومت در منطقه شد، گفت: «سید حسن نصرالله» رهبر شجاع حزب‌الله لبنان گفتند که «بار‌ها در این ۳۳ روز حضرت آقا گفتند که مقاومت کنید که پیروزی با شماست».

امیر حاتمی افزود: در شرایط بحرانی منطقه که دشمنان جنگ‌های نیابتی را به راه انداختند، اگر سیاست بازدارندگی ما نبود، ما باید در کرمانشاه و همدان با دشمن می‌جنگیدیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه آن‌هایی که به سوریه رفتند می‌دانند که سوریه تمام شده بود، عنوان کرد: آن روز‌ها تکفیری‌ها در ۳ _ ۴ کیلومتری کاخ ریاست جمهوری سوریه می‌جنگیدند، اما سرانجام نیرو‌های مقاومت آن‌ها را پس زدند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نا امید شده است و از سر استیصال فشار می‌آورد که شما چرا موشک دارید، گفت: شما که ده‌ها میلیارد دلار سلاح به منطقه می‌فروشید به ما می‌گویید چرا موشک دارید؟ جمهوری اسلامی با این همه جنایت و خباثت و فریب و دروغی که از دشمنان دیده، نباید آماده باشد؟ آمادگی دفاعی از آن مواردی است که نمی‌شود لحظه‌ای از آن غفلت کرد.

امیر حاتمی در پایان گفت: بعد از رونمایی از جنگنده کوثر، یکی از افراد فرهیخته و دانشمند که باورش نمی‌شد «کوثر» تولید شده باشد به من گفت «مگر می‌شود ما که در صنعت خودروسازی آن همه مشکل داریم، بتوانیم هواپیما بسازیم؟» موقعی که خط تولید کوثر را نشان دادیم دیگر نمی‌شد حرفی آورد. من در پاسخ به آن فرد می‌گویم که در دفاع، هم باور «ما می‌توانیم» شکل گرفته و هم ما امیدمان را به خارج قطع کرده‌ایم. اگر این د‌و نکته در کشور پیاده شود، حتما اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما