شناسهٔ خبر: 29994509 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرونده ویژه| ازدواج دانشجویی

رستمی: توجه جدی به ازدواج دانشجویی دستور کار نهاد رهبری است/ مسئله خوابگاه متأهلین برای مسئولان دانشگاه بحران تلقی نمی‌شود!

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها به سبب تعدد مسائل ضروری که دارند، مجبور می شوند، کمتر به مسئله خوابگاه متاهلی توجه کنند؛ اما امیدواریم با نظارت‌ها و همراهی‌ها این مشکل حل شود.

صاحب‌خبر -

توجه جدی به ازدواج دانشجویی دستور کار نهاد رهبری از مقدمه تا نتیجه است/ مسئله خوابگاه متأهلین برای دانشگاه‌ها بحران تلقی نمی‌شود!

 

حجت الاسلام رستمی، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون اولویت نهاد رهبری در رابطه با ازدواج دانشجویی گفت: در بحث ازدواج دانشجویی تا به حال رویکرد نهاد رهبری فقط به ترویج ازدواج دانشجویی بود، اما در تکالیف جدیدی که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری متوجه مجموعه دستگاه‌های مختلف من جمله آموزش عالی و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها شده موضوع ازدواج دانشجویی را از مقدمات ازدواج مثل: آماده کردن خانواده ها، معرفی گزینه‌های مناسب، شایسته و هم کفو به یکدیگر، حمایت‌هایی که در قالب تسهیلات مالی از سوی دانشگاه برای متاهلین به صورت قانونی فراهم می‌شود تا موضوع اعزام دانشجویان به مشهد مقدس توسط نهاد رهبری را در دستورکار قرار دادیم.

وی افزود: زوجین دانشجو توسط نهاد رهبری برای زیارت امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس مشرف می شوند، در این سفر برای آن‌ها کارگاه‌های مشاور‌ه‌ای برای حل مسائل و مشکلاتی که در فضای زندگی ممکن است مکرر برای آن‌ها به وجود بیاید،همچنین مدیریت صحیح زندگی، ارتباط با مشاوره‌ها و اساتید حاذق و مجرب برای زوجین فراهم شده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت‌های ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها نیازمند همراهی بسیاری از دستگاه‌ها است، گفت: مسئولین و مدیران دانشگاه‌های مختلف پای کار هستند و همت خیرین در این زمینه نیز لازم است. مجموعه سازمان‌های برنامه ریزی و بودجه ریزی آموزش عالی کشور، سازمان برنامه بودجه و بخش‌هایی این چنینی باید به صورت جدی برای امر ازدواج، دانشگاهها و نهاد رهبری را کمک کنند. البته که نهاد در نوع خودش به عنوان یک کار ضروری به این مساله نگاه می کند و امیدواریم که شاهد هم افزایی سازمان‌های دیگر نیز در این زمینه باشیم.

حجت الاسلام رستمی پیرامون نادیده گرفتن خوابگاه‌های متأهلی توسط مدیران دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها یک مشکلی که دارند این است که به سبب تعدد مسائل ضروری که برای آن‌ها پیش می آید مجبور می شوند تا به مسائل بحرانی تر توجه کنند، بنابراین مسئله خوابگاه متاهلی برایشان مسئله‌ای جدی و بحرانی نیست. متاسفانه ما این مشکل را در دانشگاه‌ها داریم و امیدواریم که با نظارت ها، همراهی‌ها حل این مشکلات را شاهد باشیم.

نظر شما