شناسهٔ خبر: 29994028 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تورینو 0-1 یوونتوس؛ قفلِ دلاموله با پنالتی رونالدو باز شد

میلاد گودرزی

یوونتوس در هفته شانزدهم سری آ در دیداری که تقریباً متعادل دنبال شد، با تک گل کریستیانو رونالدو از روی نقطه پنالتی به پیروزی رسید.

صاحب‌خبر -

طرفداری- یوونتوس در ادامه رقابت های سری آ، در استادیوم دیگر شهر تورین، میهمان رقیب همشهری اش تورینو بود. 

مشخصات بازی

هفته شانزدهم سری آ

استادیوم المپیکو تورین

گلزنان: کریستیانو رونالدو (پنالتی) در دقیقه 70

ترکیب دو تیم

ترکیب یوونتوس و تورینو

شرح بازی

تقابل دو تیم شهر تورین، جدای از جایگاه دو تیم همیشه جذاب و دیدنی بوده است، تورینو در شرایطی به مصاف یوونتوس می آمد که آن‌ها برای رسیدن به رده های بالاتر تلاش می کردند و با یک پیروزی می توانستند خود را به رده چهارم نزدیک کنند، در مقابل یوونتوس این فصل تنها در یک دیدار، امتیاز از دست داده بود، اما با مصدومیت سامی خدیرا، خوان کوادرادو و ژائو کانسلو و محرومیت رودریگو بنتانکور با غایبان زیادی به مصاف همشهری خود می رفت.

در همان دقایق ابتدایی، سالواتوره سیریگو روی واکنشی که مقابل ضربه والی رونالدو از خود نشان داد دچار مصدومیت شد و پس از یک برخورد نصف و نیمه با امره جان، نتوانست بازی را ادامه دهد و تعویض شد. 

ماریو مانژوکیچ

نمایش دو تیم در نیمه نخست متعادل بود و موقعیت چندان جدی روی دروازه ها خلق نشد، اما تورینو روی ضربات آزاد خطرناک ظاهر شد و روی یک صحنه ضربه سر آندرا بلوتی با واکنش ماتیا پرین دور شد تا جدی ترین تهدید تورینو راهی به دروازه یوونتوس پیدا نکند.

جدی ترین موقعیت یوونتوس هم روی یک کرنر در دقایق پایانی رقم خورد که ضربه ناقص جورجو کیه لینی در اختیار دروازه بان تورینو قرار گفت. نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد. 

تورینو نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی، بلوتی به شدت خط دفاعی یوونتوس را تحت فشار قرار داد و دو موقعیت جدی برای این تیم رقم خورد. ضربه بلوتی با برخورد به پای کیه لینی به شکل خطرناکی از بالای دروازه راهی کرنر شد. در ادامه تورینو که روی ضربات شروع مجدد خطرناک ظاهر شده بود، با ضربه سر ایتزو دروازه یوونتوس تهدید شد.

الکس ساندرو

یوونتوس که در این دیدار موقعیت چندانی خلق نکرده بود رفته رفته مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفت و روی دو حرکت از جناحین دو موقعیت جدی روی دروازه تورینو رقم زد. ارسال رونالدو از سمت چپ با ضربه سر مانژوکیچ همراه شد، اما دیبالا نتوانست با پای راست ضربه خوبی به توپ بزند و مدافعان تورینو مانع باز شدن دروازه شان شدند. بلیز ماتویدی که روی پاس عرضی ساندرو در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد، ضربه اش با واکنش دروازه بان تورینو دفع شد.

در شصت و نهمین دقیقه، زاتزا که با فشار بونوچی در نقش مدافع ظاهر شده بود با یک پاس رو به عقب ضعیف، دروازه بان تورینو را تحت فشار قرار داد و روی مانژوکیچ مرتکب خطای پنالتی شد. کریستیانو رونالدو در هفتادمین دقیقه توپ را درحالی که به دست دروازه بان نیز برخورد کرد وارد دروازه تورینو کرد تا حساب کار 1-0 شود. رونالدو پس از گل با دروازه بان تورینو برخورد کرد که داور به او یک کارت زرد نشان داد. 

در هفتاد و دومین دقیقه روی یک ارسال از سمت راست، مانژوکیچ برای دومین بار دروازه تورینو را باز کرد، اما داور گل یوونتوس را آفساید اعلام کرد. روی صحنه آهسته به نظر می رسید که توپ با سر رونالدو که در آفساید بوده سایش داشته است.

در ادامه بازی متعادل دنبال شد و موقعیت خاصی روی دروازه دو تیم رقم نخورد تا یوونتوس با نتیجه 1-0 رقیب همشهری اش را مغلوب کند و به روند پیروزی هایش در سری آ ادامه دهد. 

شرح گل‌ها

تورینو 0-1 یوونتوس (کریستیانو رونالدو - دقیقه 70): کریستیانو رونالدو در هفتادمین دقیقه توپ را درحالی که به دست دروازه بان نیز برخورد کرد وارد دروازه تورینو کرد تا حساب کار 1-0 شود. رونالدو پس از گل با دروازه بان تورینو برخورد کرد که داور به او یک کارت زرد نشان داد

خلاصه بازی

نظر شما