شناسهٔ خبر: 29993075 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع ) در قم

جشن بزرگ میلاد امام حسن عسگری(ع) با حضور مراجع تقلید و عموم مردم شریف قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
در این مراسم حضرات آیات مکارم شیرازی ،صافی گلپایگانی ،شبیری زنجانی ،جوادی آملی، سبحانی،نوری همدانی ، علوی گرگانی و حجت الاسلام و المسلمین محمدی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب ،علما فضلا اساتیدحوزه علمیه و مسئولان استان حضور داشتند.
 
حجت الاسلام رفیعی از فضلای حوزه علمیه قم در این با مراسم به بیان فضائل و مناقب یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) گفت:باید از زندگی ان حضرت الگو بگیریم  و ان را در جامعه گسترش دهیم.
به همین مناسبت شهر مقدس قم  سراسر نور و سرور است
حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز مملو از عاشقان و ارادتمندانی است که برای عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(ع) به این مکان مقدس مشرف شده اند.
حرم مطهر بانوی کرامت حال و هوای ویژه ای به خود گرفته و برنامه های جشن و سرور با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و قرائت ادعیه و همخوانی گروه های تواشیح در این مکان مقدس در حال برگزاری است.
خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آذین بندی شده و مردم با برپایی ایستگاههای صلواتی و پخش نقل و شیرینی جشن گرفته اند.
هزاران تن از نمازگزاران و زائران نیز از مناطق مختلف کشور در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و به جشن و شادمانی می پردازند و سخنرانان آیین های جشن نیز در خصوص فضائل و ویژگی های شخصیتی و اجتماعی امام حسن عسکری(ع) سخنرانی می کنند.
 
حضرت امام حسن عسگری(ع) به روایت مشهور در هشتم ربیع الثانی در سال 232 هجری قمری در مدینه متولد شدند.
 
ایشان در سال 235 ه . ق که چهارساله بودند، با پدر بزرگوارش امام هادی علیه السلام به سکونت در سامرا مجبور شد و حدود نوزده سال با پدر خویش در این شهر ساکن بود. پس از شهادت پدر، به مدت شش سال امامت کرد و در 28 سالگی به شهادت رسیدند.

نظر شما