شناسهٔ خبر: 29990358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای مجازات جایگزین حبس در سرخس

با هدف کاهش جمعیت کیفری در زندان ها مجازات جایگزین حبس در سرخس اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دادگستری سرخس در جمع مدیران دستگاههای اداری با اشاره به سیاست های ابلاغی دادگستری خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش تعداد زندانی نسبت به مکان زندان وبا هدف حفظ قبح حضور افراد به زندان، مجازات های جایگزین در دستور کارقرار دارد و  با توجه به شرایط متهم تعیین می شود.

حجت الاسلام نجف زاده افزود:در جرائم کمتر از یکسال،قاضی مکلف به صدور رای مجازات غیر حبس برای متهم  است که متهم گاهی به پرداخت وجه نقد و یا به انجام خدمات در محیط های اداری و نهادها محکوم می شود می شود.

وی با دعوت به همکاری بخش اداری شهرستان در استفاده از این ظرفیت برای محکومین در حوزه فعالیت خود گفت:اداره ها می توانند نیاز های خود را به دادگستری اعلام کنند تا از این پتانسیل قانونی ورایگان در پیشبرد اهدافی که وظیفه قانونی آنهاست در کاهش جمعیت کیفری وپیشبرد اهداف قوه اجرایی دستگاه حکومتی استفاده شود.

رییس دادگستری سرخس  گفت: تا کنون در بخش احکام جایگزین حبس متهمانی به فنس کشی اداره محیط زیست،‌ نظافت محیط اداری، رنگ آمیزی مدارس، خدمت در کمیته امداد، شهرداری  و هلال احمر محکوم شده اند.

حجت الاسلام نجف زاده افزود: هدایت میز خدمت به میان مردم را  ازدیگر  برنامه های حوزه قضایی سرخس اعلام کرد.

نظر شما