شناسهٔ خبر: 29988190 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چشم انداز 20 میلیارد دلاری تجارت ایران و عراق

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: ظرفیت های موجود در همکاری های اقتصادی تجاری ایران و عراق رسیدن به حجم مبادلات ۲۰ میلیارد دلار را برای دو کشور میسر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ ​­­یحیی آل اسحاق در نشست مشترک بازرگانان ایرانی و هیئت تجاری عراق،­ درباره روابط ایران و عراق­ با اشاره به پیشرفت ۳۳ درصدی روابط ایران و عراق در­ ۸ ماه گذشته گفت: در ۸ ماه گذشته توانستیم روابطمان را توسعه دهیم و امیدواریم تا پایان امسال به ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار از سطح­ روابط تجاری دست پیدا کنیم بنابراین دورنمای ۲۰میلیارد دلاری روابط ما با عراق ­دور از دسترس نیست.

آل اسحاق با بیان این که مسئولان عراقی در پی خودکفایی این کشورهستند گفت: با افزایش رابطه تجاری-اقتصادی شاهد پایداری بیشتر در زمینه تجارت و منابع این دو کشور خواهیم بود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق اضافه کرد: ما آمادگی داریم کالاهای مورد نیازمان را از طریق ترانزیت از طریق عراق وارد کنیم و روابط یکطرفه نباشد البته قوانین عراق باید طوری باشد که این روابط افزایش یابد.

آل اسحاق، تجار ایرانی را به سرمایه گذاری در این امر توصیه کرد و ادامه داد: ایران نیز در زمینه های مختلف صادرات به عراق از جمله انرژی، نفت، گاز، محصولات غذایی و محصولات ساختمانی آمادگی لازم را دارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق اضافه کرد: ما از افزایش این روابط استقبال می کنیم؛​ همچنین اتاق بازرگانی ایران و اتاق مشترک ایران و عراق هر دو به دنبال توسعه عملیاتی روابط بین عراق و ایران هستند.

نظر شما