شناسهٔ خبر: 29985882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

شورای تبیین بسیج دانشجویی بوشهر؛

معاهدات تحمیلی، سدی در برابر گسترش اسلام در جهان است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی بوشهر با انتشار بیانیه خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به تصویب معاهدات تحمیلی ازجمله fatf واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی بوشهر با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به تصویب معاهدات تحمیلی ازجمله FATF واکنش نشان داد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى‏ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصيرٍ (سوره بقره، آیه 120) انقلاب اسلامی ایران در نقطه‌ای قرار گرفته که از طرفی خود را به مرزهای رژیم غاصب صهیونیستی در کرانه باختری رسانده و از طرفی ندای عدالت‌خواهی خود را به دورترین نقاط اروپا و آفریقا و سایر نقاط جهان فرستاده است. از یک‌سو همه نگاه‌ها را به سمت آرمان قدس معطوف نموده و از سويی ديگر سپاهیان جهان اسلام را برای پنجه در پنجه شدن با ایادی استکبار به خط می‌کند، اما در این ایام تلاش‌هایی ناآگاهانه در جریان است که این روند را کُند نماید. تا جایی که چنگال رأس این مبارزه، یعنی انقلاب اسلامی، برای مستکبران و جهانخواران کُند و بدون دفاع باشد. اين روزها در مجلس شورای اسلامی، تلاش‌هایی برای پیوستن به یک معاهده بین‌الدولی صورت می‌گیرد که سدی خواهد شد در برابر نفوذ اسلام در همه جهان و‌ مانعی خواهد شد در برابر دفاع از مظلومان جهان توسط آزادی‌خواهان و مدافعان اسلام و انسانیت...

در ادامه این بیانیه اشاره شده است: مجلس شورای اسلامی، طبق منویات رهبری موظف است به دنبال قوانین داخلی برای مبارزه با پولشویی و تروریسم باشد نه آنکه با رفتن زیر بار تعهداتی که انتهایش مشخص نیست، نظام اسلامی را بازیچه دست اجانب خارجی و پادوهای داخلی قرار دهد. درحالی‌که اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی انطباق و عدم مغایرت لوایح با سیاست‌های کلی نظام هستند، به این نکته بايد توجه داشته باشند که تصويب اين لوايح، اهرم فشاری است برای محقق شدن اهداف جهانخوارانه‌ دولتمردان آمریکا.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی بوشهر در ادامه بیانیه خود آورده است: متأسفانه رصد مسئولين و نماینده‌های مجلس در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که راه‌حل مشکلات معیشتی مردم را اعتماد به کسانی می‌دانند که بارها دشمنی خود را با ملت جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده‌اند و بارها بدون پشتوانه علمی و فهمِ دقیق از این مهم، به مدحِ این لوایح پرداخته‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده است: بااین‌وجود ما دانشجویان پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، جهت عمل به وظایف اسلامی خود، از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست داريم تا با دقت تمام و پایبندی به قانون اساسی و اصول ثابت امام راحل(ره) راه را بر تکرار تجربه تلخ برجام بسته و با پرهیز از نامحرم شمردن مردم، مذاکرات پشت پرده و القای افکار غلطی همچون وفاق مقام معظم رهبری بر تصویب توافقات، عزت نظام اسلامی را در سایه توافقات عزتمندانه با رعایت همه جوانب کسب کنند.

در پایان این بیانیه خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام شده است: از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار می‌رود با در نظر گرفتن تجربه برجام در بدعهدی دشمنان این کشور، فکرِ رفعِ تحریم‌ها را به این شیوه در سر نپرورانند، چراکه بر همگان آشکار گردیده، مسائل هسته‌ای، تروریسم و موشکی و ... همگی بهانه‌های دشمنان برای جلوگیری از حرکت روبه‌جلوی انقلاب اسلامی بوده و به فرض انجام این تعهدات، گشایشی ایجاد نخواهد شد و تجربه دوباره تعهدات به همان دشمنان قسم‌خورده ایران، نتیجه‌ای جز «خسارت محض» نخواهد داشت. گفتنی است با زیر بار رفتن به چنین تعهداتی، به دلیل مؤثر و دقیق‌تر شدن تحریم‌ها، وضعیت معیشتی مردم بهتر نخواهد شد و بهتر است برای حل معضلات اقتصادی، نگاه مسئولان نظام جمهوری اسلامی به پتانسیل‌های داخل کشور باشد. انتظار می‌رود با در نظر گرفتن اين تجربه به فکر رفع تحریم‌ها با تن دادن به زیاده‌خواهی‌های FATF نباشيد. تنها با پذیرش سازوکار‌های تدوین‌شده توسط آن‌ها، مجبور به دادن اطلاعات محرمانه به آن‌ها بوده و مقابله با تحریم‌ها را با دست خودمان دشوارتر خواهیم نمود. جا دارد آیه 11 سوره رعد را سرلوحه خود قرار دهیم که می‌فرماید: اِنَّ اللّهَ لایُغَیِّرُ ما بِقومِ حتّی یُغَیِّروا مابِاَنفُسِهِم...

انتهای پیام/ 4115 /4107/پ
 

نظر شما