شناسهٔ خبر: 29984741 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آناج بررسی می‌کند؛

ایست سرمربی موقت در ایستگاه آخر/ آیا تقوی برای هدایت تراکتور مناسب است؟

سرمربی تراکتورسازی در آخرین بازی نیم‌فصل بزرگترین اشتباه خود را انجام داد که به اولین باخت خانگی تیمش منجر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، محمد تقوی تا پیش از دیدار روز گذشته نتایج خوبی گرفته بود. آمار این مربی در 8 بازی، ثبت 5 پیروزی، 2 تساوی و تنها یک شکست بود که حکایت از عملکرد خوب او داشت. با این حال شکست برابر فولاد با خطایی که او انجام داد، حسابی این عملکرد درخشان را زیر سوال برد.

بدون‌شک، نتیجه‌ای که در بازی دیروز به دست آمد ناشی از اشتباه کادر فنی در چیدمان تیم بود. جایی که تراکتورسازان به رغم اینکه در دو بازی قبلی در غیاب مهاجمان خارجی خود به یک ترکیب ثابت رسیده بودند اما دو تغییر غیراجباری! داشتند که سرنوشت بازی را تعیین کرد.

تراکتوری‌ها در این جدال خانگی احسان پهلوان و محمدرضا آزادی را به عنوان دو مهاجم سرعتی-تکنیکی و فیزیکی در لیست خود می‌دیدند اما در چنین شرایطی با سیستمی به میدان رفتند که در خط حمله فاقد بازیکن هدف بود و با همین تغییرات تاکتیکی رسما خلع سلاح شده بود.

این درحالی است که اگر به نحوه گل‌هایی که تیم تراکتورسازی در این بازی دریافت کرد نگاهی بیاندازیم هر دو گلی که این تیم خورد دقیقا از همان جناحی به ثمر رسید و حادث شد که تقوی دست به تغییر زده بود! 

بنابراین به لحاظ فنی باخت روز گذشته تراکتوری‌ها فقط یک مقصر داشت و آن هم کسی نبود جز مسئول فنی این تیم که محمد تقوی این وظیفه را بر عهده دارد. هرچند نمی‌توان یک مربی را با یک اشتباه مجازات کرد اما این اشتباه، اشتباهی نبود که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

دیگر انتقادی که به سرمربی تراکتور می‌توان وارد دانست این است که به نظر می‌رسد او از تعویض‌ ستاره‌های تیمش وحشت دارد. آنالیز رسانه «متریکا» از بازیکنان تراکتورسازی می‌گوید، مسعود شجاعی ضعیف‌ترین چهره سرخ‌پوشان در بازی با فولاد بود و می‌توانست کاندیدای تعویض باشد.

تقوی اما در واکنش به این نقد که چرا شجاعی را تعویض نکرد، گفته است هیچ‌گاه کاپیتان خود را تعویض نمی‌کند! حال این سوال پیش می‌آید که اگر کاپیتان تیم دچار مصدومیت هم شود، بازهم نیازی به تعویض او نیست؟ درحالی که در فوتبال این جزو مهارت‌های یک مربی است که با یک تعویض می‌تواند سرنوشت بازی را تغییر دهد.

از سویی دیگر در لیست تراکتورسازی برای بازی دیروز و در بین یاران ذخیره این تیم بازیکنی تأثیرگذار به نام اشکان دژاگه حضور داشت و معلوم نشد که این ستاره ملی‌پوش چرا در این بازی به کار گرفته نشد؟ با این توضیح که تقوی در نشست خبری قبل از بازی اعلام کرده بود تیمش مصدومی ندارد!

آنچه مبرهن و بدیهی است، تقوی تجربه لازم برای سرمربیگری تیمی چون تراکتورسازی را ندارد کمااینکه کارنامه او نیز مشخص می‌کند که این تئوریسین برای اولین بار روی نیمکت تیمی به عنوان سرمربی نشسته است و با این وصف و نتیجه بازی دیروز، ادامه حضور او در راس کادر فنی سرخ‌پوشان نیاز به بررسی دارد.

در خاتمه قابل تأکید است، تراکتورسازان اگر داعیه قهرمانی دارند، علاوه بر اینکه در فرصت تعطیلات نیم‌فصل باید به فکر جذب مهاجم و رفع مشکل خود در خط حمله باشند، باید به حال نیمکت خود نیز تدبیری کرده و پاسخی برای این سوال پیدا کنند که آیا تقوی کم تجربه برای هدایت تراکتور مناسب است یا خیر؟

انتهای پیام/

نظر شما