شناسهٔ خبر: 29983774 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فدراسیون جهانی اعلام کرد

دوومیدانی کاران چگونه جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب می‌کنند؟

سیستم راهیابی به مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در سال 2019 از طریق فدراسیون جهانی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، براساس سیستم اعلام شده راهیابی به مسابقات قهرمانی جهان دوحه، ورزشکاران از 4 طریق می توانند به مسابقات راه یابند:

1.  از طریق  به دست آوردن حد نصاب ورودی در دوره زمانی کسب صلاحیت.

2-  با کارت ویژه ، به عنوان  قهرمان مسلم جهان، قهرمان دایموند لیگ IAAF یا پیشتاز مسابقات تک ماده ای IAAF در پرتاب چکش، پیاده روی و ماده های ترکیبی در پایان دوره کسب صلاحیت. هر چند از هر کشور فقط یک ورزشکار می‌تواند با این شرط  معرفی شود زیرا محدودیت حد اکثر ۴ ورزشکار از هر کشور وجود دارد.

3.  از طریق کسب قهرمانی منطقه در تمام مواد انفرادی به غیراز ماراتن. در این حالت ورزشکار بعنوان کسی که حد نصاب ورودی را بدست آورده است در نظر گرفته می‌شود. منوط به تایید نماینده فنی که استاندارد مواد ویژه را  بر رسی می‌کند.

4.  از طریق قرار گرفتن درمیان بهترین ورزشکاران رتبه بندی شده در لیست‌های برترین نتایج IAAF طی دوره زمانی کسب صلاحیت. ( بجز در ماده های ۱۰۰۰۰ متر، ماراتن و پیاده روی)

در صورتی که تنها از طریق حد نصاب ورودی به تعداد مورد نظر نرسند، سیستم نفرات بعدی، که برای قهرمانی جهانی لندن برای تعیین تعداد ورزشکارانی که از طریق لیست نفرات برتر کسب صلاحیت می‌کنند، استفاده خواهد شد.

تیم‌های امدادی نیزاز طریق مسابقات جهانی امدادی IAAF  در یوکوهاما ۲۰۱۹ و از طریق لیست های برترین‌ها کسب صلاحیت خواهند کرد.

فدراسیون‌های عضوی که ورزشکاری نداشته باشند که حدنصاب های ورودی را بدست آورده باشد، می‌توانند یک ورزشکار را بدون کسب صلاحیت وارد مسابقات کنند.

انتهای پیام/س

نظر شما