شناسهٔ خبر: 29982013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حمله تند امیر قطر به عربستان سعودی

تمیم به شدت به عربستان سعودی بدون آن که نامی از این کشور ببرد حمله کرد و گفت:« گرایش های به حاشیه راندن و تمامیت خواهی، نظام هایی را بوجود آورده است که حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر بار دیگر بر موضع کشورش در مخالفت با خواسته های کشورهای تحریم کننده دوحه(عربستان سعودی،امارات، مصر و بحرین) تأکید کرد.

 تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مراسم افتتاح «نشست بین المللی دوحه» ( Doha Forum 2018 ) گفت: موضع ما در قبال بحران خلیج تغییر نکرده است.

وی تاکید کرد: باید محاصره قطر رفع شده و مشکلات از طریق مذاکرات و عدم دخالت در امور داخلی کشورها حل و فصل شود.

امیر قطر همچنین گفت: ظلم و بی عدالتی نمی تواند ضامن ثبات باشد و تنها عدالت صلح می آورد نه اشغالگری.

 تمیم به شدت به عربستان سعودی بدون آن که نامی از این کشور ببرد حمله کرد و گفت:« گرایش های به حاشیه راندن و تمامیت خواهی، نظام هایی را بوجود آورده است که حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسند.»

امیر قطر افزود: مفهوم محدود برای امنیت برای خود امنیت خطر به شمار می رود و تحولات و پیشرفت های تکنولوژیک و فضاهای باز باعث شده است که بستن دهان ها و انحصار حرف زدن دشوار شود.

تمیم در ادامه تأکید کرد که «سرکوب ، استبداد ، دوگانه گرایی و نقض حقوق بشر تهدیدی برای انسانیت به شمار می روند.

بنابراین گزارش، هجدهمین نشست بین‌المللی با حضور شخصیتهای بین المللی در دوحه با محوریت چالشهای منطقه و امنیت جهانی طی روزهای 15 و 16 دسامبر جاری برگزار می شود.قرار است «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز در این نشست حضور یابد.

این در حالی است که عربستان سعودی،امارات،مصر و بحرین از 5ژوئن سال گذشته روابط خود با قطر را به بهانه حمایت اش از تروریسم قطع کرده و این کشور را به محاصره در آوردند.دوحه حمایت از تروریسم را رد کرده و کشورهای محاصره کننده را متهم به تلاش برای تحمیل دخالت در امور داخلی اش کرد.

 

انتهای پیام

نظر شما