شناسهٔ خبر: 29981339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشرفت 70 درصدی پروژه های آبخیزداری در خراسان رضوی

اجرای پروژه های آبخیزداری در خراسان رضوی از محل اعتبارات اختصاصی صندوق توسعه ملی 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: با عنایت مقام معظم رهبری 200 میلیون دلار از محل 'صندوق توسعه ملی' برای اجرای پروژه های آبخیزداری کشور تیر ماه امسال ابلاغ شد که از این میزان 264 میلیارد ریال سهم خراسان رضوی است.

محمود روشندل افزود: مهلت اجرای پروژه ها و جذب این اعتبار تا پایان آذر ماه جاری اعلام شده است و تاکنون برای همه اعتبار اختصاص یافته، اجرای پروژه برنامه ریزی و آغاز شده و میزان تخصیص آن نیز تاکنون 50 درصد بوده است.

خراسان رضوی منطقه ای خشک و نیمه خشک است زیرا 75 درصد وسعت آن در اقلیم بیابانی یعنی خشک، نیمه خشک و فراخشک قرار دارد. یک میلیون و 651 هزار و 511 هکتار از زمینهای خراسان رضوی در مناطق بیابانی متاثر از کانونهای فرسایش بادی قرار دارد که شامل حدود 30 درصد از وسعت استان است. خراسان رضوی دارای 15 کانون بحرانی فرسایش بادی در 17 منطقه و 15 شهرستان است. همچنین وسعت مراتع خراسان رضوی شش میلیون و 566 هزار و 29 هکتار معادل 56 درصد از کل مساحت این استان است. جنگلهای خراسان رضوی نیز با محاسبه بیشه زارها، درختچه ها و جنگلهای دست کاشت حدود یک میلیون هکتار یعنی 8 و نیم درصد از وسعت استان را شامل می شود.

نظر شما