شناسهٔ خبر: 29976930 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کلوپ: تا وقتی مربی بهتری وجود نداشته باشد، باید به مربی فعلی اعتماد کنید؛ از مسیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان لذت بردم

مجتبی خیلاپور

قرمزها در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر هستند و سرمربی آلمانی می خواهد تیمش به روند فعلی خود ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- یورگن کلوپ، سرمربی باشگاه لیورپول اذعان کرد که موفقیت او در لیورپول تنها با قهرمانی در لیگ برتر خلاصه نخواهد شد.

ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد اذعان کرده بود که لیورپول مدعی قهرمانی در لیگ بوده و هدف آنها نیز همین است. کلوپ معتقد است که موفقیت آنها فقط با قهرمانی خلاصه نمی شود و این به تلاش های آنها در سال های اخیر برمی گردد.

به نقل از تلگراف، سرمربی آلمانی لیورپول در خصوص این مسئله گفت:

آیا ما باید این کار را انجام دهیم؟ آیا ما باید قهرمان شویم؟ کاری که من باید انجام دهم این است که چیزی را که باشگاه به من ارائه می کند را به بهترین نحو انجام دهم و این چیزی است که به آن باور دارم. اگر مردم می گویند که رفتن به فینال لیگ قهرمانان اروپا یک موفقیت نبود زیرا شما نتوانستید در فینال برنده شوید، پس من نمی توانم این را تغییر دهم. آیا تنها فتح جام موفقیت محسوب می شود؟ خیر ولی مسیری که ما طی کردیم فوق العاده بود و من لذت زیادی بردم. اگر زندگی در تمام بخش های خود، بهترین تلاش ها و کارهایی که می کنید به شمار نیایند، پس زندگی مزخرف است. من عاشق چالش و رقابت از بهترین نوع آن هستم. این چیزی است که در زندگی و کمی در فوتبال آموخته ام. در نهایت دیگران آن را قضاوت خواهند کرد. فشارها از بیرون وجود دارند. مردم می گویند اگر من قهرمان لیگ نشدم، پس باید از لیورپول بروم. در همان زمان شما باید کسی را استخدام کنید که کار را بهتر از شما می تواند انجام دهد و او را به باشگاه بیاورید. تا زمانی که چنین شخصی وجود نداشته باشد، شما باید به مردی که روی نیمکت نشسته 100 درصد اعتماد کنید. من باور دارم که ما به همراه باشگاه و مردم ترکیب صحیحی کنار یکدیگر هستیم و تاکنون به خوبی از آن بهره برده ایم.

سرمربی لیورپول اضافه کرد:

ما نیاز داریم که پیشرفت کنیم و همیشه در هر شرایطی بوده ایم، سعی کرده ایم بهترین چیز را انجام دهیم. ما این کار را فصل گذشته با چهارم شدن در لیگ و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا انجام دادیم. سال قبل از آن نیز فقط رتبه چهارم را کسب کردیم. سال قبل تر از آن هشتم شدیم و به فینال لیگ اروپا رسیدیم. باشگاه، تیم، هواداران و مربی ترکیبی در کنار هم تشکیل داده اند که ما باید موفق شویم. البته اینکه چگونه موفقیت کسب می کنیم را نمی دانم. هیچکس نمی داند در پایان فصل چه رخ خواهد داد. ما تاکنون پیش آمده ایم و چیزهایی که تاکنون کسب کرده ایم این بوده که برای تمامی امتیازات تلاش کرده ایم و در جایگاه فعلی جدول هستیم و توانسته ایم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کنیم. یکشنبه فقط در مورد بازی با منچستریونایتد و نه اینکه فصل ما چگونه پیش خواهد رفت، است. این فقط در مورد کسب سه امتیاز خواهد بود.

منچستریونایتد از سال 2013 تاکنون در آنفیلد به لیورپول نباخته است. ژوزه مورینیو توانسته علاوه بر شکست نخوردن، گاهی اوقات دروازه خود را نیز بسته نگه دارد. شاید این رویکرد از نظر برخی کارشناسان منفی به نظر برسد ولی کلوپ نظر دیگری دارد. او در این خصوص تصریح کرد:

من پاپِ تاکتیک های فوتبال نیستم که به مردم بگویم چه کاری باید انجام دهند. ما فقط باید راه حل مناسب را پیدا کنیم.

نظر شما